❇️راه آهن خراسان جنوبی= یک گام مهم
❇️راه آهن خراسان جنوبی= یک گام مهم رو به جلو
️آرزوی دیرینه مردم خراسان جنوبی اجرای پروژه راهآهن استان بر روی کریدور شرق بوده که بعد ازسالها انتظار این آرزو محقق و عملیات اجرایی قطعه ۱۶ بیرجند به سمت یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی در مهرماه سال ۱۳۹۸ همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان آغاز شد.
پروژهای که در ماههای بعد نیز با حمایت دولت محترم،با هدف تسریع در اجرای پروژه مصوبه ای مبنی بر اختصاص حدود ۲۶۰۰ میلیاردتومان فاینانس داخلی برای اتصال بیرجند به شبکه راهآهن سراسری (ایستگاه یونسی) توسط صندوق توسعه ملی را در پی داشت که درسال ۹۹ با پیگیری های مجدانه انجام شده هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس محترم جمهور با تخصیص این تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به پروژه ریلی استان (بیرجند- یونسی) موافقت نمودند.
️مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی بیان داشت: نکته حایز اهمیت این است که برای اولین بار در کشور دولت موافقت کرده از محل صندوق توسعه ملی برای پروژههای ریلی تسهیلات ریالی تخصیص داده شود.
️وی گفت:جهت تحقق این مصوبه می بایست ابتدا قراردادی فی مابین وزارت راه و شهرسازی و کنسرسیوم ریلی منعقد می گردیدکه با پیگیریهای مجدانهای که از سوی جناب آقای مهندس ملانوری استاندارمحترم استان و اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی صورت گرفت،الحمدالله در تاریخ نهم خرداد ماه سالجاری قرارداد تامین مالی،احداث،راه اندازی،اجاره و انتقال راه آهن بیرجند-یونسی به تایید و امضای جناب آقای مهندس اسلامی وزیر محترم راه وشهرسازی رسیدکه انعقاد این قرارداد گامی بسیار مهم در رونداجرای این ابرپروژه می باشدکه دراین خصوص از پیگیری ویژه استاندار محترم وعنایت مقام عالی وزارت راه وشهرسازی تشکر می نمایم.
️وحید داعی افزود: این قراردادفی ما بین وزارت راه وشهرسازی با نمایندگی شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور وکنسرسیوم ریلی متشکل از ۶ شرکت آرادان،اس دی ام ،توسار،ویسا،تیراژ و توچال منعقد گردیده است.مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی بیان داشت که در ادامه پیگیری هایی لازم انجام تا بانکهای عامل در قالب یک کنسرسیوم بانکی به سرگروهی بانک رفاه سازماندهی شده و پرداخت تسهیلات فاینانس صندوق توسعه ملی از طریق این بانک ها به کنسرسیوم ریلی محقق خواهد شد که هم اکنون تحقق این موضوع در دستورکار پیگیری می باشد.
️وی درخصوص آخرین وضعیت اجرایی راه آهن بیرجند – یونسی بیان داشت: ۱۸۳ کیلومتر از حد فاصل راه آهن بیرجند- یونسی در استان خراسان جنوبی است که قطعه ۱۶ به طول ۳۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در مرحله عملیات زیر سازی است وباپیگیری های انجام شده درسال ۹۹ اعتبار این طرح از ۲۹۰ میلیارد ریال در قانون بودجه سال ۹۹ به ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.
اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar