‍ «گرامیداشت روز صنایع دستی» صنایع دستی هر منطقه، شناسنامه هویتی

‍ «گرامیداشت روز صنایع دستی»

صنایع دستی هر منطقه، شناسنامه هویتی وفرهنگ آن جامعه است؛حال چگونه میتوان بدون شناسنامه وسندی فرهنگ غنی مان را به اشتراک بگذاریم؟!!!

در روزگاری نه‌چندان دور صنایع دستی مختلفی از جمله، #گندم_بافی(پخل بافی)#فرت_بافی_سیاه_چادر_بافی_گلیم_بافی #قالی_بافی__گیوه_بافی_اسپند_بافی و… رونق بسیار داشته است،حال چه بلایی بر هویت خودمان آوردیم؟؟!!تا جایی که بسیاری این صنایع کلا به فراموشی سپرده شده است؛وحتی اسم آن برایمان ناملموس است.

دکوراسیون خانه هایمان رابا کالاهای بی روح خارجی چیده ایم،وروح فرهنگی خانه هایمان را از این اسباب زیبا تهی گذاشتیم.

هر فرد وظیفه دارد برای اعتلاو گسترش این صنایع،علاوه بر تهیه کردن این لوازم این هنر را بیاموزدو به نسل بعد از خود ودیگران آموزش دهد.(مفصلا هر صنعت برسی خواهد شد)

آری این گونه می توانیم فرهنگ خود را #احیا کنیم.وجلوی تهاجم فرهنگی را بگیریم ،فرهنگی آمخیته ازعشق واز جنس مردم

امید است،باگسترش این صنایع سهم بسیار بزرگی در اشتغالزایی وسیع وپایدار داشته باشیم،هنری که با دستان ظریف،رونق بخش خانه ها باشدو باب صادرات نیز فراهم شود.

پ ن:باز هم از مسولین و نماینده محترم مجلس و…#استقرار_اداره_میراث_فرهنگی_صنایع_دستی را مطالبه میکنیم،که می تواند نقش بسیار مهمی در روند تسهیل این صنعت باشد.

موسی‌الرضا برهانی_گروه زمینه سازان ظهور #ثبت_آثار_باستانی_مطالبه_استقرار_اداره_میراث_فرهنگی_صنایع_دستی_گردشگری_اشتغال_پایدار
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن