فعالین حوزه مد و لباس برای دریافت مجوز خانه مد

فعالین حوزه مد و لباس برای دریافت مجوز خانه مد اقدام کنند

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کسانی که به صورت خانگی طراحی و دوخت لباس ، کیف ، کفش و زیورآلات و … را انجام می دهند، می توانند با ارائه درخواست به اداره کل در قالب خانه های مد ، مجوز دریافت کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان طبس به نقل از گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس استان با دستور کار شرایط صدور مجوز برای خانه های مد (مزون ها ) ، ۱۱ خرداد ماه برگزار شد.

سید علی زمزم با بیان این که طبق دستورالعمل کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ، شرایطی برای خانه های مد پیش بینی شده است، ادامه داد: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه این کارگروه در استان ها، نسبت به صدور مجوز برای خانه های مد باید اقدام کند.

به گفته وی هدف از این دستورالعمل ساماندهی خانه های مد بوده و کسانی که زیر نظر اتحادیه های صنفی فعالیت نمی کنند و به صورت خانگی طراحی و دوخت لباس ، کیف ، کفش و زیورآلات و غیره را انجام می دهند، می توانند با ارائه درخواست به اداره کل در قالب خانه های مد، مجوز دریافت کنند.

زمزم با اشاره به این که شرایط دریافت مجوز آسان است ، ادامه داد: پس از اخذ مدارک مورد نیاز از متقاضی، از محل فعالیت و تجهیزات بازدید خواهد شد و در صورت تایید ، مجوز فعالیت صادر می شود.

وی پوشش بیمه ای تامین اجتماعی در قالب بیمه هنرمندان و دریافت مساعدت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از جمله مزیت های اخذ مجوز دانست و گفت: از ۱۸ درصد سهم بیمه فعالین دارای مجوز، ۸ درصد را وزارتخانه واریز می کند و از مزایای بیمه بازنشستگی هم برخوردار خواهند بود..

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل با تاکید بر این که فعالین دارای مجوز علاوه بر بیمه، عضو صندوق اعتباری هنرمندان نیز شده و از خدمات این صندوق استفاده خواهند کرد، یادآور شد: امسال در تمام تفاهم نامه هایی که با شهرستان ها منعقد شده، بخش معرفی خانه های مد نیز ذکر شده و به صورت جدی دنبال خواهد شد. 

 
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن