‍ #نماینده_در_دیهوک #تامین_آب_پایدار_دیهوک #تسریع_در_آبرسانی_دهستان_کویر #اولین_آب_بهداشتی_برای_پنج_روستا ♦️ حجت الاسلام مجید نصیرایی صبح پنج‌شنبه با حضور

‍ #نماینده_در_دیهوک
#تامین_آب_پایدار_دیهوک
#تسریع_در_آبرسانی_دهستان_کویر
#اولین_آب_بهداشتی_برای_پنج_روستا

♦️ حجت الاسلام مجید نصیرایی صبح پنج‌شنبه با حضور در بخش دیهوک؛ به همراه مهندس فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار؛ مهندس امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی از مخزن تامین آب دهستان کویر در روستای عرب‌آباد بازدید و پس از آن در جلسه‌ای به میزبانی بخشداری دیهوک درباره مشکلات و مطالبات مردمی این منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید پس از آنکه به سخنان و گلایه‌های مردمی گوش داد؛ گفت: خدمات مهندس امامی در آب و فاضلاب خراسان جنوبی و مهندس حسنی و همکاران ایشان در طبس برکسی پوشیده نیست و قابل تقدیر است اما بدلیل شرایط اقلیمی منطقه، به هیچ وجه پذیرفته نیست و در منزلت این مردم نجیب نمی‌گنجد و نیازمند حرکت جدی و سریعتر است که می‌طلبد مدیران عالی استان خراسان جنوبی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی افزود: برای تامین آب در ۴ شهرستان طبس، فردوس، بشرویه و سرایان اقدامات مقطعی جوابگو نیست اما در وزارت نیرو و سازمان آب کشور و استان خراسان جنوبی راهکارهای مناسبی دیده شده و البته بعنوان نماینده مردم پیگیر خواهم بود این دغدغه مردم با تکمیل زیرساخت‌های آبی به حداقل ممکن برسد.

حجت الاسلام نصیرایی به ایجاد آب پایدار در دهستان کویر تاکید کرد و گفت: بنابر اعلام مدیران عالی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی؛ آب برای شهرک صنعتی دیهوک پیش بینی شده و نگرانی بر آینده وجود ندارد و برای مطالعه روی رفع رسوب آب در شبکه آب دیهوک نیز با شرکت دانش‌بنیان قرارداد منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی در این بازدید گفت: در یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ آینده عملیات اجرایی خط انتقال آب از خروجی شهر دیهوک تا قنبرآباد به طول ۴ کیلومتر آغاز می‌شود و پس از آن تا رضویه، چکاب، عباس‌آباد و قوامیه ادامه خواهد یافت و این روستاها بعد از ۴۳ عمر انقلاب اسلامی در بخش دیهوک از نعمت آب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

مهندس امامی پیگیری‌های جدی و مداوم نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بویژه در وزارت نیرو را ستودنی خواند و افزود: مبلغ ۱٠٠ میلیون تومان اعتبار شهرستانی برای این پورژه اختصاص داده شد و از محل اعتبارات استانی در حد امکان مساعدت خواهیم کرد و نیز لوله مورد نیاز برای ۴ کیلومتر مذکور تهیه شده و حفر کانال میز توسط خیر انجام می‌گیرد.

وی در پاسخ به مطالبه حجت الاسلام نصیرایی، تصریح کرد: قبل از پایان مرداد ۱۴٠٠ عملیات اجرایی خط انتقال آب از مخزن دیهوک به دهستان کویر به طول ۳۵ کیلومتر با ۳۳ حوضچه و شیر تنظیم و تخلیه در مسیر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان آغاز خواهد شد و تا پایان سالجاری پایان می‌پذیرد و طرح مطالعاتی در راستای تامین آب شرب در دراز مدت نیز انجام شده که با حفر چاه سوم از کمبود یا کاهش آب در شهر و بخش دیهوک پیشگیری خواهیم کرد.

مهندس امامی تاکید کرد: احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی آب دیهوک و اصلاح شبکه این بخش با اعتبار ۳ میلیارد تومان در سالجاری اغاز می‌شود اما نیاز است معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس این موضوع را به طور ویژه در اعتبارات شهرستانی ببیند.

امام جمعه، بخشدار و اعضای شوراهای اسلامی شهر و بخش دیهوک؛ آقای الهی معاون سیاسی امنیتی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه و مهندس سیفی سرپرست آب و فاضلاب شهرستان طبس در این جلسه حضور داشتند و درباره رفع قطع آب دهستان کویر در تابستان ۱۴٠٠ بحث و تبادل نظر شد.

✍ روابط عمومی و رسانه دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی_ شهرستان طبس

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن