شهیدمحمدرضاتنگدست چهارمین فرزندی که در روستای کوچک جعفرآباد در ۵

شهیدمحمدرضاتنگدست

چهارمین فرزندی که در روستای کوچک جعفرآباد در ۵ مرداد سال ۱۳۴۲ قدم در خانه ی پرمهر ، ساده و بی آلایش محمد تنگدست گذاشت، محمدرضا نام گرفت؛

تحصیلات ابتدایی خود را تا کلاس سوم در زادگاهش ادامه داد و بعد از آن عشق و علاقه ی وافرش به علم آموزی باعث گردید که همه روزه فاصله ی چند کیلومتری بین جعفر آباد و عشق آباد را طی و به تحصیلات خود، تا سوم راهنمایی ادامه دهد.

کمبود امکانات و کمک به وضعیت معیشتی خانواده باعث شد تحصیل را رها نموده تا ضمن کار در روستا کمکی باشد برای پدر و مادر در انجام امور منزل و کشاورزی مختصری که داشتند … 
@beytoshohda

همزمان باشروع انقلاب اسلامی،اوباحضور پرشورخود درمراسم مذهبی وانقلابی،حمایت خود را از امام خویش اعلام نمود و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج درآمد.

محمدرضا جوانی پرکار وباخلاص وپرتلاش بود وی به عنوان بسیجی ویژه،فعالیت خود رادر بسیج گسترش داد،و دراین مدرسه ی عشق،به خوبی باقرآن ودعا آشناواُنس گرفت.

وی‌ضمن انجام وظیفه ی پاسداری و نگهبانی خویش،ازمحضرعزیزانی که برای تبلیغ وترویج اسلام واحکام شرعی وآموزش قرآن وتدریس اخلاق اسلامی دربسیج حاضر می‌شدندبه نحو مطلوبی استفاده کرد.

بیست سالهدبود که به سنت پیامبر(ص)با دخترخاله اش دریک مراسم ساده پیمان زناشویی بست وبعد به استخدام رسمی سپاه درآمد. 

شهیدتنگدست درطول عمروحیات پربرکت خود دربسیج و سپاه تاقبل از شهادت،سه مرتبه بر حسب وظیفه درجبهه ها حضور پیداکرد.

او سرانجام چندصباحی بعداز ازدواج، برای بار چهارم عازم منطقه شد و در تاریخ ۱۱/۱۱/۶۲ درجبهه ی مهران بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

روحش شاد یادش گرامی باد…

#یادشان_باصلـوات
#شهیـدمحمدرضاتنگدست
#بیت‌الشهدا
هیئت جوانان بیت الشهداعشق آباد
@beytoshohda
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن