‍ قصه آلبلاغ به نفع مردم تمام می شود آیا قصه

‍ قصه آلبلاغ به نفع مردم تمام می شود
آیا قصه معادن متروکه بخش دستگردان هم به نفع مردم منطقه رقم خواهد خورد ⁉️

✅پس از ساماندهی معدن آلبلاغ اسفراین، برای بهره برداری از آن به نفع مردم برنامه ریزی می شود.
در ابتدا گزارشی مستند خبری از معدن آلبلاغ اسفراین که معدنی سرشار از ذخایر با ارزش خدادادی است مثل معادن متروکه بخش دستگردان ، تهیه و پخش شد

✳️این مستند خبری آلبلاغ اسفراین به سیر تا پیاز ماجرای این معدن ارزشمند در ارتفاعات “شاهجهان” می پردازد؛ از ماجرای قاچاق فراوان و خام فروشی آن توسط دلالان و مرگ حدود ده نفر در فرایند استخراج غیرقانونی تا ساماندهی و ایمن سازی آن با نقش آفرینی یکپارچه همه دستگاه های مسئول.

و مدت زیادی نگذشت که تیتر خبری شد

✳️آلبلاغ اسفراین معدنی سرشار از ذخایر با ارزش خدادادی است که با حذف سودجویان و دلالان آماده بهره برداری به نفع مردم است.

✅به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی؛ استاندار خراسان شمالی در حاشیه نشست بررسی وضعیت معدن آلبلاغ اسفراین گفت: پس از ساماندهی این معدن، عملا وارد مرحله برنامه ریزی برای بهره برداری  مردم منطقه از این سرمایه طبیعی شده ایم.

 

❇️شجاعی افزود: می توانیم با سهامدار کردن مردم اسفراین در قالب تعاونی و همین طور سهیم شدن بخش خصوصی در قسمتی از طرح ( به دلیل تخصصی بودن کار استخراج و بهره برداری )، کار معدن را که حالا از چنگ قاچاق و اقدامات غیرقانونی رها شده، به پیش ببریم.
 

وی گفت: متصرفان غیرقانونی و قاچاق کنندگان سابق در حوزه این معدن، به دستگاه قضایی معرفی شدند.

✅پی نوشت
امیدواریم که با پیگیریهای امام جمعه محترم ،ریاست دادگاه و بخشداری محترم که در هفته پیش پیگیریهای معدن متروکه بخش دستگردان به اوج رسیده خبر به تاراج بردن مواد معدنی سرمایه های عظیم این بخش و حوادثی که احتمالا در آینده در پیش داشته باشیم در استان پیچیده و مدیر کل صمت ومعدن به بخش آمده و همه دست به دست هم داده آند که برنامه ریزی درستی برای برداشت مواد معدنی این معادن شود به نفع مردم همین منطقه رقم خورده و عواید آن به همین بخش برسد .
انشالله
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن