#مصوبات_ستاد_کرونا_شهرستان_طبس #قسمت_اول مصوبات ۳۱ گانه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان طبس که

#مصوبات_ستاد_کرونا_شهرستان_طبس
#قسمت_اول

مصوبات ۳۱ گانه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان طبس که ظهر سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ تشکیل جلسه داد؛ به شرح ذیل می‌باشد:

۱- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اقناع افکار عمومی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی و دریافت واکسن کرونا تبلیغات لازم و کافی را انجام دهد.

۲- با تولید محتوای مناسب در فضای مجازی از مردم عزیز خواسته شود که تجمعات خانوادگی اعم از شب نشینی ها و دورهمی ها و دید و بازدیدها و مسافرت ها را به حداقل رسانده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند

۳- تمامی برنامه های غیر ضروری در کلیه دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و نهادها لغو شده و دستگاه‌ها فقط مجاز به برگزاری جلسات ضروری و اجتناب ناپذیر خواهد بود.

۴- داشتن تاییدیه تزریق واکسن برای تمامی خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان دستگاه‌های اجرایی؛ واحدها و فعالیت‌های صنفی الزامی می باشد.

۵- از ورود تمامی کارکنانی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند به ادارات جلوگیری شده؛ بلافاصله به مرکز تجمیعی واکسیناسیون هدایت شوند و آمار واکسیناسیون کارکنان ادارات، پایان هر هفته به فرمانداری ارسال شود.

۶- از ورود ارباب رجوع به ادارات، بدون ماسک جلوگیری شود.

۷- اتاق اصناف به واحدهای صنفی تاکید کند که هم فروشنده و هم خریدار ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند.

۸- تیم مشترک از صنعت، معدن و تجارت؛ اتاق اصناف؛ پلیس اماکن و بهداشت و درمان تشکیل و از واحدهای صنفی بازدید کرده و نظارت بیشتر و جدی تری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح اصناف داشته باشند.

۹- تیم مشترک که از بهداشت و درمان و معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان تشکیل و از دستگاه‌ها و بانک ها بازدید کرده و نظارت بیشتر و جدی تری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح ادارات و بانک ها را داشته باشند.

۱۰- در قالب طرح شهید سلیمانی واکسیناسیون محل محور با تاکید بر محله هایی با پوشش واکسیناسیون کمتر جهت افزایش پوشش واکسیناسیون انجام شود.

۱۱- در قالب طرح شهید سلیمانی، تیم سیار واکسیناسیون به روستاها و مناطق دوردست جهت افزایش پوشش واکسیناسیون اعزام شوند.

۱۲- از ظرفیت مربیان سلامت و مدیران مدارس و برنامه شاد جهت تشویق و ترغیب دانش آموزان به دریافت واکسن و پوشش حداکثری واکسیناسیون دانش آموزان استفاده شود.

۱۳- تالارها مشروط به برگزاری مراسم در کمترین زمان ممکن و الزام مدعوین به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی؛ حداکثر با یک سوم ظرفیت، مجاز به فعالیت خواهند بود.

۱۴- بقاع متبرکه و آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (علیه السلام) فقط برای زیارت باز خواهند بود و اقامت و پذیرایی از زائران و مسافران در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه و آستان مبارک ممنوع می باشد.

۱۵- اقامه نماز جماعت در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی؛ فقط با یک دوم ظرفیت، امکان پذیر خواهد بود.

۱۶- برگزاری مجالس ترحیم در فضای باز آرامستانها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود.

۱۷- شبکه بهداشت و درمان با استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی نسبت به بیماریابی سریع و اجرای قرنطینه موارد مثبت به خصوص افراد کم علامت و بی علامت اقدام کند.

۱۸- نمازجمعه با یک دوم ظرفیت برگزار شود و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی بین نمازگزاران تاکید گردد.

۱۹- بوم گردی ها فقط مجاز به پذیرش گردشگر تا یک سوم ظرفیت هستند و پذیرش گردشگر منوط به ارائه کارت واکسیناسیون و نیز ارسال تصویر کارت به اداره میراث فرهنگی می‌باشند.

۲۰- با توجه به وضعیت همه گیری کرونا و برابر تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و موافقت استاندار محترم؛ آموزش در مهد کودک ها و تمامی مقاطع تحصیلی در شهرهای با رنگبندی نارنجی و قرمز فعلاً از امروز سه شنبه۱۴۰۰/۱۱/۱۲ به مدت ۲ هفته (۱۴ روز) برای پیشگیری از همه گیری و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا غیر حضوری خواهد بود.

ادامه مصوبات در پست بعدی منتشر می‌شود…
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن