حتما بخونید که واجب واجب خوندنش..شوکه کننده اس..من که جا

حتما بخونید که واجب واجب خوندنش..شوکه کننده اس..من که جا خوردم. از ماست که بر ماست..

⚠ در بحث گرانی و کمبود جنس، مشکلات فرهنگی داریم ⚠

این متن را با حتما دقت بخونید و سپس انتشار دهید.

امروز اومدم تو یکی از خیابانهای تهران و وارد یک مرغ فروشی شدم که متعلق به پسر عموهام هست. قرار هست امروز یک آزمایش فرهنگی اقتصادی را روی مردم انجام بدیم ، شما هم همراه ما باشید.

⚡ قرار شده که مقدار ضرری که می کنند را من جبران کنم و از جیبم بگذارم ، اما اشکال نداره ، میخوام حتما این گزارش را تهیه کنم . قیمت فعلی مرغ ۳۰۰۰۰ تومن هست. با درخواست من تابلو را میکنند ۲۰۰۰۰ تومن!!!! و قرار هست هر مشتری اومد فقط بگیم مرغ داره ارزون میشه. !!!

مشتریها دارن میان . اولین مشتری یک پسر جوان هست. ⚡ آقا مرغ میخواستم . بفرمایید، چند کیلو؟! ⚡ کیلویی چنده؟! بیست و پنج هزار تومن . ⚡ چه عجب ، چرا اینقدر پایین اومده ؟! آره دیگه ، ارزونتر هم میشه ، حالا چند کیلو میخوایین؟! ⚡ دو تا مرغ میخوام حدود سه کیلو باشه. خلاصه خرید و رفت.

مشتری دوم یک خانم مسن هست . ایشون هم اومد یک دونه مرغ ۲ کیلویی گرفت و رفت. ⚡ مشتری بعد ۲ تا مرغ . مشتری بعدی یک مرغ مشتری بعد ۳ تا و……

⚡ تا ظهر با همین قیمت رفتیم جلو و پسر عموهام گفتن فروش خیلی کم بوده و من هم ۸۰۰ هزار تومن ضرر کردم بابت مرغ ۲۰۰۰۰ تومنی .!!!!

⛔ بعد از ظهر برنامه ما افزایش قیمت مرغ هست و القای ترس در مشتری ، که آقا بخرید که گرونتر میشه. ⚡ قرار شد قیمت را ببریم روی ۴۰/۰۰۰ تومن و در دل مشتری ترس ایجاد کنیم ، ببینیم واکنش مردم چطوره؟!!!! البته برای اینکه حق مردم گردنمون نباشه ، یک نفر را گذاشتیم بیرون که بعدا مابتفاوت قیمت مرغ را بهشون برگردونه و همون ۳۰۰۰۰ باهاشون حساب بشه!!

ساعت ۳ عصر هست و مشتریها دارن کم کم میان. ⛔ مشتری اول قیافش به کارمند میخوره . ابتدا درخواست دو تا مرغ داشت ، وقتی قیمت را پرسید و ما هم گفتیم الان ۴۰۰۰۰ تومن هست و قراره بشدت گرون بشه ، اصلا مرغ پیدا نمیشه ، ۱۰ تا مرغ گرفت و رفت!!!! اونهم کیلویی ۴۰۰۰۰ تومن!

نفر بعد یک پیرمرد بود. اونهم یک مرغ میخواست ، وقتی ترسوندیمش گوشی را از جیبش درآورد و شماره کسی را گرفت و گفت مرغ داره گرون تر میشه ، اومدم مرغ فروشی ، اگه میخواین تا برای شما هم بگیرم . خلاصه گوشی را قطع کرد و سفارش ۱۵ تا مرغ داد. بعدش یک آژانس گرفت و رفت!!!!!
نفر بعدی هشت تا مرغ ، نفر بعدی ۱۲ تا مرغ ، نفر بعدی ۵ تا و……
تا ساعت ۷ عصر ، کل مرغها با قیمت ۴۰۰۰۰ تومن فروخته شد.
پسر عموهام تعجب کردن و از فروش این همه مرغ کاملا راضی بودن.

⚠ من هم مات و مبهوت رفتار مردم کشورمون !!!!
وقتی ارزون بود خیلی کم میخریدن
اما تا گرون کردی و ترسوندی ده برابر بیشتر میخرن!!!!

این فقط یک آزمایش بود و برای یکروز ، اونهم در یک مرغ فروشی شهر. حالا شما حساب کنید اگه این اتفاق تو کل کشور بیفته چه خبر میشه!!! ⛔ بهمین خاطر شما می بینید قفسه های تمام فروشگاههای کشور یکمرتبه از روغن و ماکارانی و… خالی میشه!!!!!

⚠ هموطن عزیز ؛ ما مشکل فرهنگی داریم ، گرونی بازار عامل اصلیش خود مردم هستند ، کاسب جماعت دنبال سود حداکثری هست و فروش بالا ، عده کمی هم انصاف دارن ،⛔ اینقدر نترسید ، اینقدر بازار را شلوغ نکنید ⛔ اینقدر به گرون شدن اجناس دامن نزنید.

⛔ چرا باور نمی کنیم که مجازات گرانفروشی نخریدن هست؟!!!
⚠ چرا یه جنس که گرون شد ، بیشتر میخریم ؟!؛
چرا ؟!!!!!!!!
⛔ چرا؟!!!!!!!!
اما داستان گرانی ماکارونی چیست؟
بر اساس تحلیلهای فوق عرض می شود که دشمن با یک تیر دو نشان زده است.
۱- ابتدا ماجرای خرید گندم از اوکراین مطرح شد و اینکه دلیل کمبود گندم حمله روسیه به اوکراین است
۲- خرید مازاد ماکارونی ، باعث کمبود این محصول شد که در روزهای آتی جبران خواهد شد
قبلا هم این داستان تکرار شده
بود (مثلا در بعضی اقلام شوینده)
دشمن برای مقابله با دولت انقلابی ، پی در پی شایعاتی خواهد ساخت.
به شایعات بی توجه باشید.

تحلیل بسیار منطقی بود ، با پی نوشت برای عشق آباد خبر فرستادم. قطعا برای مخاطبان مفید خواهد بود
✍ مهدی یزدانیان
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن