وارده به عشق آباد خبر جوابیه بسم الله الرحمن الرحیم. ضمن

وارده به عشق آباد خبر
جوابیه
بسم الله الرحمن الرحیم.

ضمن عرض سلام خدمت مردم نجیب خطه عزیز دستگردان. بنده بر خود لازم دانستم که در جهت آگاه سازی افکار عمومی در خصوص مسایل مربوط به حوزه بهداشت و درمان این منطقه چند کلامی را با همشهریان گرامی در میان بگذارم. همانطور که مستحضرید به علت خلا های قانونی موجود در این حوزه گاها ناخواسته و سهوا چالش هایی را پیش روی پرسنل درمانی و بیماران محترم قرار داده است که موجب نارضایتی از سمت مردم و بیماران میشود. لذا در این خصوص ذکر مواردی که در حال حاضر موانع بزرگی برای ما محسوب میشود واجب میباشد.

اولا بزرگترین چالش این مجموعه این است که به صورت قانونی در ۱۶ ساعت شبانه روز ملزم به خدمات رسانی به تمام مراجعین میباشد و از ساعت ۲۳:۳۰ شب تا ۷:۳۰ صبح ملزم به پذیرش بیماران اورژانسی است.

مسئله بعدی تشخیص اورژانس و غیر اورژانس بودن بیماری هست که در همه دنیا و در همه ایران تشخیص این امر بر عهده پرستار تریاژ میباشد.

بیمار اورژانسی تعاریف علمی خاصی دارد که چهارچوب مشخص داشته که بر اساس این چهار چوب ؛در تمام کشور پرستار با علم و دانش خود؛ وظیفه سطح بندی و اولویت بندی بیماران را بر عهده دارند.
لذا لزوما شدت درد بیمار و شکایت هایی از این دست به مفهوم علمی تعریف بیماری اورژانسی نیست.

مع هذا مظلومیت و نجابت و محرومیت از امکاناتی که حق هر ایرانی هست در منطقه دستگردان برکسی پوشیده نیست و نخواهد بود.
اما بر کسی هم پوشیده نیست مادامی که در این منطقه بصورت قانونی مرکز ۲۴ ساعته دایر نشود و داروخانه شبانه روزی وجود نداشته باشد چالش ها و مشکلات مشابه قابل انتظار خواهد بود. زیرا خلا قانون قابل اصلاح نیست مگر با مطالبه مردمی.

با تمام تفاسیر فوق جدای از قانون و ورای حق و حقوق پایمال شده تمامی کسانی که شبانه روزی در عرصه بهبود سلامت جامعه میکوشند. پزشک؛ در ذات کاری و حرفه ای خود پایبند به اخلاق مداری و دوای درد بیمار در هر شرایطی خواهد بود.
چه بسا زمانهایی که خود پزشک از بیماری رنج برده و علی رغم ناتوانی جسمی و روحی دست از تلاش و مداوا برنداشته.
به نمایندگی از پزشکان و کادر بهداشت و درمان عشق آباد صمیمانه قدردان صبوری و متانت در برخورد با چالش هایی که گاها سهوا پیشامد کرده هستم . انشالله تا توانی وجود داشته باشد علی رغم تمام بی قانونی ها و بی مهری هایی که در حق مردم این منطقه وجود دارد و مجالی برای بازگویی آن نیست؛ در هر ساعتی از شبانه روز اماده خدمت رسانی به تمامی مردم محترم این منطقه خواهیم بود.

با تشکر
دکتر سعید نوری
سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت شهر عشق آباد
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن