‍ #طبس_گام_به_گام_تا_قطب_تامین_برق_کشور #نیروگاه_حرارتی_اشتغالزا_و_تامین_کننده_پایدار_برق مهندس #علی_اکبر_رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس

‍ #طبس_گام_به_گام_تا_قطب_تامین_برق_کشور
#نیروگاه_حرارتی_اشتغالزا_و_تامین_کننده_پایدار_برق

مهندس #علی_اکبر_رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس به همراه آقای اکبرزاده بخشدار مرکزی و مهندس زارع نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ظهر پنجشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۱ از معدن استخراج و نیروگاه حرارتی زغالسنگ سوز طبس بازدید کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گفت: با توجه به نیاز کشور به تامین برق و با توجه به مشکلات اخیر بحران آب در خصوص نیروگاه های برق آبی، تسریع در راه اندازی نیروگاه حرارتی زغالسنگ سوز طبس امری ضروری اس.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: این نیروگاه با توان تولید ۶۵۰ مگاوات برق می. تواند بسیاری از چالش های تامین برق کشور و به‌ویژه استان های مرکزی و شرق کشور مرتفع نماید از این بابت هم در مسئله اشتغال زایی و هم یک ابر زیرساخت ملی در منطقه حائز اهمیت بالایی است،.

مهندس رحیمی همچنین از بخش های مختاف عمرانی و تجهیزاتی نیروگاه بازدید و در جریان چرخه عملیاتی کارکرد نیروگاه قرار گرفت.

لازم به ذکر است نیروگاه حرارتی زغالسنگ سوز. طبس دارای بزرگترین معدن زغالسنگ حرارتی کشور با ذخیره ۲۰۹ میلیون تن زغالسنگ حرارتی می باشد.

لازم به توضیح است که در بازه زمانی بهره برداری از نیروگاه در افق سال ۱۴۰۳ اشتغال پایدار ۲۰۰۰ نفر در معدن و نیروگاه تحقق خواهد یافت و تا کنون ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده که برای بهره برداری از طرح ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن