نشست صمیمانه اعضای پارلمان شهری و شهردار طبس با هیئت

نشست صمیمانه اعضای پارلمان شهری و شهردار طبس با هیئت امنا و خدمتگزاران هیئات مذهبی شهر طبس به منظور هماهنگی برگزاری هرچه باشکوه تر مراسمات ماه محرم بهمن نقشه تعاملی تشکل های مردمی و حوزه مدیریت شهری

آقای رسول عراقی نائب رئیس شورای اسلامی شهر: خدمت در دستگاه امام حسین افتخار و لیاقت بزرگی است که همه اقشار مختلف مردم همه ساله برای پاسداشت قیام امام حسین(ع) پای کار هستند و این مساله برای اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری نسبت به سال های قبل با اولویت جدی تر و متفاوت از گذشته خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر افزود: برای برگزاری هرجه با شکوه تر مراسمات شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در طبس تمام تلاش و توان شورای اسلامی شهر و شهرداری به کار گرفته خواهد شد تا در کنار هیئآت مذهبی و عزاداران حسینی محرم امسال را عاشورایی تر، باشکوه تر و پر شور تر برگزار کنیم.

عراقی رئیس شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: در مراسمات و آیین های محرم، شهرستان طبس قطب شرق کشور و منطقه است که در سطح کشور نیز کمتر جایی جنین مراسمات سنتی و باشکوهی مشابه شهرستان ما انجام می شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر گفت: برگزاری فراخوان شب شعر عاشورایی در دهه دوم محرم با همکاری هیئآت مذهبی ، برگزاری نمایش خیابانی متناسب با ماه محرم و سیاه پوش کردن متفاوت شهر در کنار و با همکاری هیئآت مذهبی بخشی از برنامه های تحول گرایانه پارلمان و مدیریت شهری برای میزبانی شایسته از ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر خواهد بود.

مهندس نصیری شهردار طبس گفت: با دغدغه مندی اعضای شورای اسلامی شهر و با مشارکت هیئآت مذهبی جوان در مناسبات مذهبی در ۱۰ ماه اخیر تمام تلاش خود را برای تغییر مناسب در آرایش شهری در شان و منزلت اهل بیت عصمت و طهارت انجام دادیم که برای ماه محرم از همه عزیزان برای همراهی برای سیاه پوش کردن تمام شهر درخواست همراهی داریم و با پشتوانه شورای اسلامی شهر ما نیز محرمی متفاوت را در آرایش شهری شاهد خواهیم بود

مدیر عالی شهر طبس افزود: شهرداری طبس در راستای مسئولیت اجتماعی خود و تعامل با تشکل های مذهبی و مردمی در برگزاری مراسمات مذهبی به ویژه در ماه محرم همکاری لازم با هیئآت مذهبی پیرامون نظافت محل های برگزاری مراسمات، پیش بینی ایستگاه صلواتی هر شب در مراسمات هیئآت مذهبی سنتی شهر طبس، ، این اقدامات در کنار وظایف محوری همه ساله همچون نظافت مسیرهای منتهی به مراسمات مذهبی اقداماتی خواهد بود که در کنار خدمتگزاران هیات مذهبی و مردم شریف شهرستان خواهیم بود.

شهردار طبس خاطرنشان کرد: پوشش آتش نشانی شهرداری طبس برای حفظ و حراست از ایمنی شهروندان در مقابل حوادث احتمالی از جمله مباحث خواهد بود که در شب های محرم در اجتماعات هیات مذهبی سنتی انجام خواهد شد.

مهندس محمد نصیری در پایان گفت: خط قرمز ما نظافت سطح شهر به ویژه در ایام عزاداری سید و سرور ساار شهیدان در ایام محرم خواهد بود که علاوه بر بهره گیری از ظرفیت هیات مذهبی و خدمتگزاران هیات برای مشارکت در این امر در محدوده برگزاری مراسمات همکاران ما در مجموعه مدیریت شهری در کنار حیاط مذهبی بدین منظور ایفای نقش خواهند کرد.

در این نشست اعضا و خدمتگزاران هیئآت مذهبی طی سخنانی ضمن بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود، از ایجاد تحول فرهنگی مذهبی منظر شهری در مناسبت های مذهبی از قبیل عید غدیر، دهه فاطمیه ۱۴۰۰و… در دوره جدید مدیریت شهری قدردانی کردند و خواستار ادامه این انقلاب فرهنگی، مذهبی سطح شهر برای میزبانی از عزاداران حسینی در ماه محرم و صفر شدند. و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری لازم اعلام کردند.

در این جلسه آقای محمود سنگکی مسئول واحد بازرسی شهرداری طبس از سوی مهندس محمد نصیری شهردار طبس به عنوان رابطه حوزه مدیریت شهری با مجموعه هیات مذهبی برای تعامل و همکاری فی مابین برای برگزاری مراسمات عزاداری در هیات مذهبی معرفی گردیدند.

در این نشست مهندس تیمور مقدس زاده رئیس اداره خدمات شهری و ایمنی شهرداری، آقای سید ابوالفضل حقانی مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری، آقای مجتبی معمارزاده دستیار اجرایی شهردار، آقای افراسیابی فرمانده آتش نشانی شهرداری، مهندس شکوهی رئیس واحد خدمات شهری آقای محمود سنگکی مسئول بازرسی و اجرائیات شهرداری طبس حضور داشتند.

✍روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن