‍ گرامی باد یاد و خاطره شهید عزیز الله معقول

‍ گرامی باد یاد و خاطره شهید عزیز الله معقول
عزیزالله فرزند حسن  در فروردین ماه ۱۳۴۲ چشم به جهان گشود . وی تا گلاس سوم راهنمایی  درس خواند و سپس ترک تحصیل نمود و برای تامین معاش خانواده و کارکردن عازم تهران شد . اما بعد از چندی به وطن برگشت و به کار شبانی روی آورد . زمان خدمت سربازی او که فرا رسید  مدت ۱۱ ماه در منطقه نوسود در لشکر پیاده شیراز خدمت و سرانجام در تاریخ۶۲/۷/۶در همان منطقه به شهادت رسید . پیکر پاک او بعد از انتقال به بخش دستگردان تشییع و در گلزار شهدای عشق آباد به خاک سپرده شد .

…………………………………………………….
معرفی کتاب خداحافظ سالار
«خداحافظ سالار» خاطرات پروانه چراغ‌نوروزی؛ همسر سرلشکر شهید حاج حسین همدانی به قلم حمید حسام است.
شروع داستان از سال ۱۳۹۰ است که شهید همدانی خانواده خود را در اوج بحران سوریه و سقوط دمشق، آگاهانه به آن شهر می‌برد. بعد از بازگشت به ایران زمانی که سوریه امن و بحران سقوط دمشق کم می‌شود، خانم چراغ‌نوروزی شروع به نوشتن خاطرات کودکی خود می‌کند و داستان به دهه ۴۰ برمی‌گردد.
زندگی شهید همدانی پر بود از حادثه، مجروحیت، گمنامی و کارهای بزرگی که ناشناخته مانده‌است. بخشی از کتاب به خاطرات و نقش شهید همدانی در تاسیس سه لشکر سپاه در سال‌های دفاع مقدس و ماموریت‌های متعدد از جمله حضور وی در آفریقا و در نهایت دفاع از حرم اهل‌ بیت(ع) در سوریه می‌پردازد. همه این‌ها در کنار شنیدنی‌های قصه‌ی حرم و مقابله با تکفیری‌ها در این کتاب جمع شده‌است.
هیات جوانان بیت الشهدا

#شهید #هیات_بیت_الشهد #خداحافظ_سالار
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن