‍ نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت

‍ نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت الاسلام و المسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق‌آباد اقامه شد
خطیب جمعه عشق آباد ابتدا به انتخاب بخشدار اشاره‌کرد و گفت مستحضر هستید با ورود ما به شهر برادر عزیزمان آقای مرادی بخشدار سابق به پستی بالاتر در استان منصوب شدند و ما هم دعا میکنیم که هرکجا که هستند بتوانند به نظام اسلامی و به خصوص برای منطقه انشاالله خدمت کنند.
وی افزود زمزمه هایی برای بخشدار جدید بین مردم و مسئولین پیچیده که لازم است در این مورد نکته هایی را عرض کنم
بنده حقیر و نهاد امامت جمعه در اینکه چه شخصی بخشدار آینده باشد هیچ دخالتی نداشته و نخواهم داشت روند انتخاب بخشدار در وزارت کشور استانداری و مسئولان عالی رتبه شهرستان است هر عزیزی که از این فیلتر ها عبور کند و به مراحل پایانی برسند ما هم انشالله از او حمایت خواهیم کرد و در کنار هم انشاالله در مسیر حل مشکلات حرکت خواهیم کرد .
خطیب جمعه عشق‌آباد در ادامه فرمود وجود بخشدار و نماینده دولت یکی از ارکان اصلی در بخش است وقتی که این جایگاه مهم خالی باشد مسلماً حل مشکلات هم به خوبی پیش نخواهد رفت امیدواریم که بخشداری با روحیه انقلابی و جهادی و دغدغه مند هر چه زودتر برای بخش انتخاب شود.
حجه الاسلام والمسلمین تهرانی پور در ادامه به مسائل جاری کشور در چند هفته گذشته و توطئه هایی که توسط دشمنان این مرز و بوم علیه این نظام اسلامی صورت گرفت اشاره و فرمود هجوم دشمنان اسلام همیشه در در دو سطح صورت می گرفته است۱: جنگ سخت۲: سخت جنگ نرم
جنگ سخت با ابزار فیزیکی و نظامی ولی جنگ نرم افکار مردم را مورد هدف قرار می‌دهد
جنگ نرم یکی از شیوه های ابزاری دشمن بوده که از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته است.
خطیب جمعه عشق آباد در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره و فرمود دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطی پیشرفته با شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها میان آحاد مردم تردید و اختلاف ایجاد کند.
در مقابل آموزه های قرآن به ما می آموزد که ما هم باید آمادگی خودمان را داشته باشیم و در برابر دشمن مقابله به مثل داشته باشیم البته با شرط رعایت تقوا.
حجه الاسلام والمسلمین تهرانی پور در ادامه بیان کرد وقتی که دشمن شایعه و دروغ پراکنی علیه نظام اسلامی دارد در مقابل این حربه دشمن ، مقام معظم رهبری جهاد تبیین را توصیه می کنند چون جنگ نرم جنگ عقول و قلوب است و هدف از آن سلطه روانی بر افکار و اندیشه ها و رفتار هاست.
راه حل جهاد تبیین است است و قرآن کتاب جهاد تبیین است
جهاد تبیین یعنی معلوم کردن مرزها و خط قرمزها و جدا کردن حق از باطل.
قرآن کریم برای پرواز اندیشه ها می فرماید وکذالک یبین الله لکم ایاته لعلکم تعقلون
در آیه دیگر تبیین آیات الهی را باعث هدایت می داند وکذالک یبین الله لکم ایاته لعلکم تهتدون
یکی از اهداف اصلی دشمنان در جنگ نرم مسموم کردن افکار جوانان و نوجوانان است است لذا مراکز فرهنگی و مذهبی ما مانند مساجد هیئت های مذهبی و مراکز قرآنی و معلمین عزیز ما در آموزش و پرورش نسبت به روشنگری حقایق و جهاد تبیین در این مسیر باید توجه ویژه ای داشته باشند.چون در این آشوب های اخیر دیده شد که دشمن به دنبال تزریق افکار مسموم و گمراه کننده در سطح مدارس ما بود.
وی افزود رهبر معظم انقلاب فرمودند عرصه جنگ نرم بصیرتی امار گونه و استقامتی همچون مالک اشتر می خواهد ایشان سه وظیفه اصلی برای جوانان ما بیان می کنند و می فرمایند در کنار تحصیل علم و دانش از فرصت جوانی برای تهذیب نفس س و از انس با خدا و آشنایی عمیق با معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام بهره ببرید.
و ما مشاهده کردیم که دشمن بر علیه نظام مقدس اسلامی با تمام قوا وارد شده است و یکی از بخش های پرخرج آنها بخش رسانه بود که با تمام قوا علیه جمهوری اسلامی کار می کردند ایجاد یاس و ناامیدی و ایجاد نقاط منفی و بزرگ کردن آنها و حذف کلی نقاط مثبت بودند
خداوند متعال در قران کریم می فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِیَصُدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ فَسَیُنْفِقُونَهَا ثُمَّ تَکُونُ عَلَیْهِمْ حَسْرَهً ثُمَّ یُغْلَبُونَ وَالَّذِینَ کَفَرُوا إِلَى جَهَنَّمَ یُحْشَرُونَ »بى‏ گمان کسانى که کفر ورزیدند اموال خود را خرج مى کنند تا مردم را از راه خدا بازدارند پس به زودى همه آن را خرج مى کنند و آنگاه حسرتى بر آنان خواهد گشت‏ سپس مغلوب مى ‏شوند و کسانى که کفر ورزیدند به سوى دوزخ گردآورده خواهند شد.
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن