ادامه خبر بالا ناآرامی‌های اخیر نیز در بهره‌برداری از ظرفیت

ادامه خبر بالا
ناآرامی‌های اخیر نیز در بهره‌برداری از ظرفیت زنان غافل نبوده و آشوبگران با شیوه‌های متعددی همچون نامگذاری این جنبش به نام زنان، سعی در کشاندن آنان به خیابان کرده تا بتوانند با توجه به ظرفیت آنان افراد بیشتری را به مشارکت در صحنه ترغیب نمی آیند و به حضور صرف نیز اکتفا نکرده و در مواردی با جابجایی مرزهای حیا و اخلاق تمام تلاش خود را برای بهربرداری حداکثری از این موضوع به انجام رساندند.
ج) خشونت و ارعاب

حوادث کربلا، مباح کردن مال و ناموس مسلمین در حادثه «حره» و جنایت‌های حجاج ابن یوسف ثقفی تنها گوشه‌ای از خشونت‌های فتنه بنی امیه است که در تاریخ به ثبت رسیده است.
این روش در اغتشاشات اخیر با شکنجه شهداء مدافع امنیت و پخش تصاویر آنان بار دیگر تبلور یافته و شاید بتوان نقطه اوج این رعب‌آفرینی را در حادثه تروریستی شاهچراغ شاهد بود، جایی که گردانندگان سعی داشتند تا امنیت امن‌ترین اماکن را به چالش کشانده و با جنایت خود ناامنی و ترس را به جامعه القا نمایند.
د) جنجال و هیاهو
خداوند در بیان یکی از روش‌های کافران برای جلوگیری از ندای حق می‌فرماید: «وَ قَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْآنِ وَ الْغَوْا فِیهِ لَعَلَّکُمْ تَغْلِبُونَ»(فصلت: ۲۶)- کافران گفتند: گوش به این قرآن ندهید؛ و به هنگام تلاوت آن جنجال کنید، شاید پیروز شوید-.
همچنان که وقتی حضرت سیدالشهداء علیه السلام برای سپاه کوفه می‌خواستند صحبت کنند، آنها هیاهو کردند و امام به آنها فرمود: «وَیْلَکُمْ ما عَلَیْکُمْ أَنْ تَنْصِتُوا إِلَىَّ فَتَسْمَعُوا قَولی، وَ إِنَّما أَدْعُوکُمْ إِلی سَبیلِ الرَّشادِ، فَمَنْ أَطاعَننی کانَ مِنَ الْمُرْشَدینَ، وَ مَنْ عَصانی کانَ مِنَ الْمُهْلَکینَ، وَ کُلُّکُمْ عاص للاِمْری غَیْرُ مُسْتَمِع لِقَوْلی، قَدِ انْخَزَلَتْ عَطِیّاتُکُمْ مِنَ الْحَرامِ وَ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرامِ، فَطَبَعَ اللّهُ عَلی قُلُوبِکُمْ، وَیْلُکُمْ أَلا تَنْصِتُونَ، أَلا ت تَسْمَعُونَ».
این روش در فتنه اخیر و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها ابعاد گسترده‌تری یافته و امپراطور رسانه‌ای معاندین سعی بر آن دارند تا با کتمان، وارونه‌نمایی و پمپاژ بی‌وقفه اطلاعات هدفدار، مانع از رسیدن حقایق به گوش جامعه شوند.

❇️حجه الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق‌آباد در ادامه به راهکارهای کلان نجات از فتنه‌ها اشاره کرد و گفت
در بیان معصومین علیهم السلام، چهار چیز راهکار کلان برای رهایی از فتنه‌ها است؛
۱: استعاذه و پناه‌بردن به خدای متعال. در روایتی امام ع می فرمایند خدایا از فتنه‌های گمراه کننده، به تو پناه می‌برم» (اَللَّهُمَّ اِنِّی اَعُوذُ بِکَ مِنْ مُضِلَّاتِ الْفِتَنِ.
۲: آگاهی و دانایی است. به بیان پیامبر صلی الله علیه و آله: «به زودی فتنه‌هایی روی خواهد داد که فرد، صبح با ایمان است و شب کافر؛ مگر کسی که خدای تعالی او را به علم، زنده بدارد» (سَتَکونُ فِتَنٌ یصْبِحُ الرَّجُلُ فیها مُؤمِناً وَ یمْسی کافِراً الّا مَنْ احْیاهُ اللَّهُ تَعالی بِالْعِلْمِ.
چقدر خوب است این فضای مجازی که جولانگاه دشمنان ماست ما سواد رسانه ای را داشته باشیم تا در دام شیاطین در این فضا قرار نگیریم.
۳:راهکار سوم برای در امان ماندن از آتش فتنه‌ها، «تقوا» است. در منطق امیرالمؤمنین علیه السلام اهل تقوا، از فتنه‌ها نجات می‌یابند: «بدانید که هر کس تقوای الهی در پیش گیرد، خداوند برای او راه خروجی از فتنه‌ها و نوری در تاریکی‌ها قرار دهد» (وَ اِعْلَمُوا أَنَّهُ “مَنْ یَتَّقِ اَللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً مِنَ اَلْفِتَنِ وَ نُوراً مِنَ اَلظُّلَمِ.«تقوا یعنی آن شدّت مراقبتی که انسان در اعمال شخصی خود از راه حق هیچ تخطّی نکند؛ این معنی تقوا است. یعنی کاملاً مراقب خود باشد.
۴:راهکار کلان چهارم نجات از فتنه‌ها، استقرار ذیل ولایت اولیاء الله است؛ آنجا که حضرت می‌فرماید: «ای مردم! امواج فتنه‌ها را با کشتی‌های نجات درهم بشکنید» (اَیُّهَا النّاسُ شُقُّوا اَمْواجَ الْفِتَنِ بِسُفُنِ النَّجاهِ؛ منظور از این کشتی‌های نجات همان فرمایش مشهور نبوی صلی الله علیه و آله است: «مَثَلُ أهلِ بَیتی مَثَلُ سَفینَهِ نُوحٍ؛ مَن رَکِبَها نَجا و مَن تَخَلّفَ عَنها غَرِقَ».
در مقام جمع‌بندی این چهار مؤلفه می‌توان گفت، راهکار اصلی نجات از فتنه‌ها، «بصیرت» است. بصیرت یعنی قدرت تشخیص حق از باطل و گرفتن موضع مناسب و اقدام بهنگام بنفع جبهه حق. آنچه برای انسان بصیرت‌آور و بصیرت‌یار است، همین چهار مؤلفه: «استعاذه»، «علم»، «تقوا» و «ولایت» است.
عشق آباد خبر
@eshkabar
عشق آباد خبر در پیام رسان ایتا

https://eitaa.com/eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن