راهبرد سوم: آغاز روند حذف ایران از نهادهای بین‌الملل کی دیگر

راهبرد سوم: آغاز روند حذف ایران از نهادهای بین‌الملل
کی دیگر از اقدامان سیاسی علیه ایران برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره دیپلماتیک حذف ایران از یکی از کمیسیون‌های سازمان ملل بود. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، حذف ایران از کمیسیون زنان را آغاز کرد. پس از همراهی گروهی از ایران‌ستیزان در قالب فعالان حقوق زنان، آمریکا پیش‌نویس قطع‌نامه را ارسال کرد و با حمایت فرانسه، ایران را از مقام زن سازمان ملل کنار گذاشتند.
راهبرد چهارم: حذف برجام
در ادامه تلاش غرب برای منزوی کردن ایران و از بین بردن حداقل‌های اثر برجام، نیکولاس دوریویه، نماینده فرانسه در سازمان‌ملل گفت: «سازمان ملل باید یک تیم تحقیقاتی را به‌مردم بفرستد تا درباره پهپادها تحقیق کنند و گزارش دهند. فروختن پهپاد از سوی جمهوری اسلامی به‌ روسیه برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده است.» همچنین ناتالی گوله، سناتور فرانسوی خبر داد که بیش از ۴۰ سناتور فرانسه حامی طرحی را تشکیل دادند که اتحادیه اروپا را به‌لغو مذاکرات احیای برجام ملزم‌کند.
سفیر سابق آمریکا در هلند، در مطلبی در اندیشکده گیت استون خواستار اعلام پایان برجام از سوی کاخ سفید شده است. به‌عقیده او پایان برجام پیام مشخصی برای اروپاها خواهد داشت.

راهبرد پنجم: شرلی ابدو؛ بهانه‌ای برای حرکت ایران
به نظر می‌رسد یکی از طراحی‌های انتشار کاریکارتورهای توهین‌آمیز شرلی ابدو، حرکت ایران به‌واکنش علیه این اهانت است. طراحان صحنه از هر منفذی تلاش دارند، روند انزوای ایران و ایجاد اجماع علیه کشور را (روی اشتباه‌های ایران حساب باز کرده‌اند) به‌هر قیمتی سرعت ببخشند. به‌عنوان مثال وزارت خارجه فرانسه بعد از واکنش به‌مقام‌ها اعلام کرد این کشور در کنار همکاری با شرکا هیچ گزینه‌ای را درباره جمهوری اسلامی از روی میز حذف نخواهد کرد.
راهبرد ششم: پرونده‌سازی امنیت
انها به دنبال پرونده سازی امنیتی در کشور های مختلف بر علیه ایران هستند تا از این طریق هم بتوانند ایران را درمجامع بین المللی محکوم کنند.
راهبرد هفتم: مدیریت سلبریتی‌ها
جریان‌های ضد ایرانی برای اقناع افکار عمومی جهت قطع ارتباط ایران-اروپا هنرمندان ایرانی را برای انتشار مواضع ضد ایرانی و درخواست برای بسته شدن سفارتخانه ایران در اروپا و سفارتخانه‌های اروپا در خاک ایران همراه کرده است. این هنرمندان که خارج از کشور از ایران هستند در ویدئو کوتاه از مقامات اروپایی خواستار روابط با تهران شده اند.
اکنون و در کنار سوق دادن آشوب سیاسی در داخل به‌فشار سازماندهی‌شده اقتصادی، در خارج از ایران نیز دست به یک عملیات بی‌سابقه دیپلماتیک زده‌اند. راهبردهای ۷گانه فوق رئوس راهبردها و اقدامات جبهه استکبار است. ایران انقلابی البته با اعتماد به‌وعده الهی و تکیه برمردم صبور و نجیب خود و با بهره‌گیری از عمق راهبردی منطقه‌ای و نیز بازدارندگی فعال دفاعی، با هدایتهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی و وحدت و انسجام ملی، این هجمه سنگین را پشت سرخواهد گذاشت و نشان خواهد داد این غرب است که مجبور است به‌پای میز مذاکره برگردد. از لفاظی دائمی اروپایی‌ها و التماس‌های پنهانی‌شان، می‌توان استیصال و درماندگی راهبردی آمریکا و اروپا را فهمید.

قرآن کریم استراتژی‌های متعددی را برای مبارزه با دشمنان ارائه نموده است
۱. تجهیز به قدرت ایمان: از منظر قرآن مؤمنان برای مقابله با دشمنان، باید ابتدا به صفاتی آراسته شوند که بتوانند خود را ابتدا از آفات درونی حفظ نموده و یقین خویش را افزایش دهند. شرط پیروزی این است که در صف مؤمنان باشند و گرنه راه برای نفوذ دشمن باز خواهد ماند. یاد خدا، ایمان، صبر، استقامت، پرهیزگاری، توکل و یقین به وعده‌های الهی است که قدرت معنوی بی‌اندازه‌ای به انسان می‌دهد. قرآن در این باره می‌فرماید: «إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئا»؛ اگر (در برابر آنها) استقامت و پرهیزگارى پیشه کنید، نقشه‌‏هاى(خائنانه) آنها به شما زیانى نمى‌‏رساند.
۲. افزایش قدرت نظامی: اسلام به مؤمنان برای قوی شدن در برابر دشمنان دستور می‌دهد تا خود را تجهیز نمایند و همواره در حال آماده باش باشند: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه»؛ در برابر آنها (دشمنان) آنچه توانایى دارید از نیرو آماده سازید.
همان کلامی هم که مقام معظم رهبری فرمودند و ان این بود که در برابر دشمن ما باید از هر لحاظ قوی شویم.اینکه دشمن ما از سپاه پاسداران الان عصبانیست به خاطر پیشرفت های چشمگیر سپاه است به این خاطر است که تجهیزاتی دارد که که بازار سامانه های دفاعی دشمنان این نظام را خراب کرده است.واین که انها از اعدام یک ابر جاسوس اینقدر ناراحت می شوند نه به خاطر این است که یک ایرانی اعدام شده است بلکه به این خاطر است را راه نفوذ انها وکسب اطلاعات آنها از این مرز و بوم بسته شده است وبه همین خاطر است که عصبانی هستند.
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن