علی رجب زاده: نماز جمعه این هفته عشق‌آباد به امامت حجت

علی رجب زاده:
نماز جمعه این هفته عشق‌آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد اقامه شد
حجه الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد در ابتدای سخن به ۱۲فروردین اشاره کرد و گفت
اولین مناسبت پیش رو دوازدهم فروردین و روز جمهوری اسلامی ایران است این رویداد بزرگ در انقلاب اسلامی را گرامی میداریم .روزی که ملت غیور و همیشه در صحنه ایران با رای بالای ۹۸ درصد ساختار سیاسی ،اجتماعی ایران را تغییر دادند و پس از از ۲۵۰۰ سال ،نظام جمهوری اسلامی به جای نظام سلطنتی در ایران مستقر شد لذا این روز یکی از مهمترین اعیاد امت ماست و می توان این روز را یوم الله نامید .این روز بزرگ جزء خاطره های مهم انقلاب اسلامی محسوب می شود.
حضرت امام رحمت الله علیه روز ۱۲ فروردین را روزه غلبه جنود الله برجنود شیطان نامیدند.در کلامی دیگر ایشان می‌فرمایند ۱۲فروردین نخستین روز حکومت الله است واز بزرگترین اعیاد مذهبی ماست ملت ما باید این روز را جشن بگیرند.
اما این روز بزرگ مظلوم و قدر ناشناخته در میان مناسبت های انقلاب اسلامی است شاید به خاطر قرار گرفتن در تعطیلات نوروز باشد و یا اینکه به خاطر عدم فهم عمیق از اهمیت استقرار نظام جمهوری اسلامی باشد. لذا باید با تبیین دقیق، اهمیت این روز برای جامعه ما به خصوص نسل جوان ما روشن شود.
۱۲فروردین ترجمه کلمه لا اله الا الله الله است. حضرت امام رحمت الله در کلامی می فرمایند ۱۲ فروردین چه روزی است است که کنگره های قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوت فرو می ریزد و سلطه گر شیطانی تمام میشود و حکومت مستضعفین حکومت خداست به جای آن می نشیند.
اینکه می گوییم اینروز ترجمه کلمه لا اله الا الله است این سخن را اینگونه می توانیم بیان کنیم که کلمه لا اله الا الله از دو وجه سلبی و ایجابی تشکیل شده است وجه سلبی آن قسمت اول کلمه یعنی( لا اله ) می باشد و ایجابی( الا الله)می باشد در وجه سلبی این کلمه بت ها و خدایان دروغین نفی می شوند و در وجه ایجابی آن خداوند باری تعالی ثابت می شود. دوران مبارزه پیامبر صلی الله و علیه و آله در مکه تجلی نفی طاغوت و بت ها بود و دوران مجاهدت ایشان در مدینه جلوه گاه استقرار حکومت نبوی بود.
انقلاب اسلامی رهبری سلاله پاک پیامبر صلوات الله علیه که برخاسته از همان مکتب است است نیز دو وجه دارد یک وجه سلبی و نفی طاغوت خط جلیلیان ۲۲ بهمن ۵۷ بود و طاغوت رانده شد و وجه ایجابی و استقرار نظام دینی که تجلی آن ۱۲ فروردین ۵۸ بود. از این رو ۲۲ بهمن نماد (لا اله ) و ۱۲ فروردین سمبل (الاالله) است. لذا باید توجه داشته باشیم که ۱۲ فروردین ۵۸ تداوم ۲۲بهمن و مکمل و متمم آن است . و عصاره و خلاصه مبارزات مردم ایران است. لذا نهضت اسلامی از ۱۵ خرداد ۴۲ شروع میشود و در ۱۲ فروردین ۵۸ به کمال خود می رسد.
در انقلاب های دیگر ر مثل انقلاب فرانسه نفی طاغوت بود مردم بر علیه ظالمان قیام کردند ولی جایگزین نداشتند لذا گرفتار ظالم دیگر و دیکتاتور دیگری مثل ناپلئون شدند. لذا این انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام رحمت الله بود که پس از پیروزی آن به مردم و نقش مردم و خواست مردم احترام گذاشت و اعتنا کرد و همه پرسی تعیین حکومت برگزار کرد لحظات تاریخ انقلاب های جهان چنین اقدامی را در حافظه تاریخی خود ثبت نکردند.
الا ن هم که به مبانی مقام معظم رهبری رجوع می کنیم میبینیم مبنای حضرت آقا همان مبنای امام است به نقش مردم خیلی تکیه میکنند و تاکید می کنند که مردم می‌توانند در همه عرصه ها نقش موثر داشته باشند در صحبتهای اخیر ایشان دیدیم و فرمودند در عرصه اقتصاد، اقتصادی مردمی داشته باشیم در عرصه فرهنگ حضرت آقا جهاد تبیین در جامعه را مطرح می‌کنند در عرصه های دیگر هم همین است.
خطیب جمعه عشق آباد در ادامه به دهم ماه مبارک رمضان و سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها اشاره و فرمود حضرت خدیجه سلام الله علیها شخصیتی که سال وفات آن حضرت را پیامبر گرامی ما عام الحزن نامیدند. شخصیتی که دارایی خود را در راه پیشبرد اهداف اسلام هزینه کرد لذا این روز را خدمت امام زمان عجل الله و به خدمت همه شما مومنین و مومنات تسلیت عرض میکنیم انشاالله که در قیامت مورد شفاعت حضرت خدیجه سلام الله علیها دختر گرامی اش حضرت زهرا سلام الله علیها واقع بشویم .

حجه الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق در ادامه به حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت در عرصه حجاب و عفاف هم که این روزها در برخی از نقاط کشور ما به صورت خیلی اندک حال و روز خوبی ندارد هم مسئولین و هم مردم عزیز وظایف خود عمل کنند در این مسئله هم قانون شرع داریم و هم قانون کشوری.
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن