طبس درگیر بدترین شرایط خشکسالی اعظم محمودآبادی- سال آبی جاری با

طبس درگیر بدترین شرایط خشکسالی
اعظم محمودآبادی- سال آبی جاری با وجود بارندگی هایی که برایش ثبت شده، بدترین شرایط بارشی را دارا بوده تا جایی که امسال طبس درگیر سخت ترین شرایط خشکسالی شده است. علاوه بر این خشکسالی تا ۹۹.۴ درصد از مساحت استان نفوذ کرده است.
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با ارائه آمار بارندگی های کوتاه مدت و بلند مدت به شرایط بسیار نگران کننده شهرستان های استان اشاره کرد.
«علیرضا خندان رو» با توجه به جدول‌های مقایسه ای بارندگی های گفت:«در حال حاضر با کاهش ۲۰ درصدی بارندگی ها مواجه هستیم.بر اساس نقشه های تحلیل هواشناسی هم‌اکنون ۹۹.۴ درصد از مساحت استان متاثر از خشکسالی است. و فقط در ۰.۶ درصد از مساحت استان شرایط نرمال داریم».
وی افزود: «از ۹۹.۴ درصد مساحت استان که درگیر خشکسالی است۱.۵ درصد خشکسالی خفیف،۲۷ درصد خشکسالی متوسط و ۷۱ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی شدید است.»
به گفته‌ی خندان رو همه ی شهرهای استان درگیر پدیده خشکسالی هستند،اما سخت‌ترین شرایط را در شهر طبس داریم. بعد از آن به ترتیب خوسف و بیرجند در جایگاه های دوم و سوم شرایط بحران خشکسالی قرار دارند.
دامداران و کشاورزان خراسان جنوبی امروز در کشاکش با معضلات خشکسالی و کم آبی با بحران های دیگری نیز مواجه شده اند،که هر کدام همچون دشنه ای قلب این صنعت دامداری و کشاورزی را به خون می کشد و همچون تیشه ای ریشه ی زندگی دامدار و کشاورز را می برد. به طور حتم این یک دوره ی گذار خواهد بود به شرط اینکه کاردانان به جای پشت میز نشستن و دستور صادر کردن.در کنار دامدار و کشاورز در دامداری و مزرعه بهترین راهکارها را ارزیابی کنند.کلید نجات پنهان نیست اگر قفل فکرها را رها کینم.
عشق آباد خبر
@eshkabar
عشق آباد خبر در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن