گزارش/ وقت قلیل قالیباف برای مردم خراسان جنوبی #بخش_اول فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی –

گزارش/ وقت قلیل قالیباف برای مردم خراسان جنوبی
#بخش_اول

فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی – به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، چهارم خردادماه ۱۴۰۲ حرم حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) شاهد استقبالی دیگر است. استقبالی جمع و جور و کاملا کنترل شده از رئیس مجلس، آقای قالیباف.

بالگرد رئیس مجلس با ۴ بالگرد دیگر حامل تعداد زیادی از همراهانش از ساعات اولیه امروز در آسمان خراسان جنوبی پرواز کرد تا دیدارها و بازدیدهایی داشته باشد و حالا در میانهٔ روز، در گرمترین ساعات به وقت طبس، به بزرگترین شهرستان خاورمیانه می‌رسد.

طبق پیام روابط عمومی فرمانداری ویژه طبس، رأس ساعت ۱۴ در ورودی «باب الشهدا» حاضر شدیم.

جمعیت اندک استقبال کنندگان شامل برخی مسئولان، جمعی از خادمان و عدهٔ کمی از مردم نامه به دست نشان می‌دهد این سفر اعلام عمومی نشده است.

ساعت از ۱۵ گذشته است که رسیدن جمع خبرنگاران و عکاسانِ همراه رییس مجلس و همهمه‌ای در میان جمعیت اندک جلوی باب الشهدا، معلوم می‌کند ورود میهمان نزدیک است.

بالاخره عقربه‌ها که  ۱۵ و شانزده دقیقه به وقت طبس را نشان می‌دهد آقای قالیباف به صحن و سرای مبارک می‌رسد و دخترکان چادر سفید پوشیده به رسم میهمان نوازی همیشگی متن خوشامدگویی می‌خوانند و گل می‌دهند.

چند قدم جلوتر آقای رئیس، در حالیکه نماینده، استاندار و فرماندار ویژه طبس در اطرافش ایستاده‌اند به مقام شهدای آرمیده در جوار زادهٔ موسی بن جعفر ادای احترام می‌کند.

موسیقی «کجاییدای شهیدان خدایی» فضا را پر کرده، این آوا احتمالا خاطرات زیادی را برای رئیس مجلس که روزی رزمنده و فرمانده جبهه‌های جنگ بوده زنده می‌کند.

با وجود جمعیت اندک اما درد دل و مطالبه مردم آنقدر زیاد است که از همینجا، از کنار مزار شهدا تا پای ضریح، آقای قالیباف را رها نمی‌کنند، زن و مرد از گوشه و کنار او را صدا می‌زنند و نگهش می‌دارند و صحبت می‌کنند و فاصلهٔ دو سه دقیقه‌ای حدود چهل دقیقه به درازا میکشد.

اثر گرمای شدید است یا شاید هم خجالت مردم که عرق بر پیشانی رئیس مجلس نشانده و صورتش به سرخی گراییده، اما زیر آفتاب مستقیم و قبل از زیارت، درد دل مردم را می‌شنود.

مردم از خط فقر می‌گویند که به خط مرگ رسیده و این که حتی حقوقِ حقوق بگیران هم کفاف زندگی را نمیدهد. از کمبودهای بهداشت و درمان؛ خانمی هم از خانه‌ای که در نهضت ملی مسکن برایشان ساخته شده اما آب و برق و گاز ندارد می‌گوید.

آقای رییس همه را می‌شنود و قول می‌دهد؛ قول می‌دهد و مردم را دلداری می‌دهد که مشکلات به زودی حل خواهد شد و ما هم امیدواریم که حل بشود.

پس از زیارت، شورای اداری شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در سالن «میقات‌الرضا» آغاز شد.

سالنی که از شب قبل پلمپ شده بود تا حالا میزبان رئیس مجلس و مردمی باشد که آمده‌اند، قول‌ها را بشنوند و به خاطر بسپارند.

به سالن که می‌رسیم و می‌نشینیم، دوربین همکار عکاسمان را که ۸ صبح از او گرفته شده بود تحویلش می‌دهند.

قرار بر این شد فرمانداران و امامان جمعه ۴ شهرستان، هر کدام مشکلات شهر خودشان را در ۵ دقیقه به اطلاع رئیس مجلس برسانند. حال این که آیا این مشکلات در ۵ دقیقه می‌گنجد یا نه؟ اللهُ اعلم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس که در این مراسم وظیفه اجرا و دعوت از دیگر سخنرانان را نیز به عهده دارد در کنار اجرای برنامه به نکته مهمی هم اشاره می‌کند «توزیع اعتبارات بر مبنای جمعیت» و ادامه می‌دهد جاده‌های طبس به واسطه قرار داشتن در چهار راه مواصلاتی، تنها مختص طبسی‌ها نیست و سالانه جمعیت بسیار زیادی از مسافران سراسر کشور را در خود حرکت می‌دهد و از این جهت نیاز دارد ویژه دیده شود.

امام جمعه طبس هم در فرصت ۵ دقیقه‌ای خود به یاد فرهنگیان بود و کمبود معلم به عنوان یکی از  مهمترین مشکلات کشور  را به رئیس مجلس یادآوری کرد.

حالا امیدواریم این مساله به صورت خاص به یاد آقای رئیس بماند و در تصمیم‌گیری‌های مجلس شورای اسلامی ردیفی برای به خدمت گرفتن معلمان جوان در نظر گرفته شود تا معلمان بازنشسته بتوانند با خیال راحت به خانه بروند.

مسئولیت اجتماعی معادن، سهم دو درصد و سخن امام راحل را نیز امام جمعه به آقای رئیس گوشزد کرد. این یادآوری دلمان را خوش کرد تا شاید حرف خاک خورده و سال‌ها لب طاقچه گذاشته شدهٔ آن پیر مراد، خاطرهٔ تاریخی مسئولان را زنده کند و یادشان بیاید چه قرار بود بشود و چه شد! و قانونی که امام سال‌ها پیش تاکید کرد، بالاخره تمام و کمال اجرایی شود  که با این اتفاق شاید شهری مانند طبس، با وجود معادن بسیار، برای پیشرفت اصلا نیازی به بودجه‌های کشوری پیدا نکند یا حداقل کمتر گذارَش به آن بیفتد.

ادامه در پست بعد…
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن