نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت الاسلام

نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت الاسلام و المسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد اقامه شد
حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد در ابتدای سخن پیشاپیش ایام فاطمیه اول وشهادت حضرت زهرا س را به خدمت امام زمان وهمه مومنین مومنات تسلیت عرض نمود . و در ادامه اغاز هفته بسیج را نیز گرامی داشت وبه روح امام عزیزمان وشهدای والامقام درود می فرستاد.
وی افزود پدیده مبارک و نورانی بسیج مستضعفین، از عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام خمینی رضوان الله علیه است. امام بسیج و بسیجیان را مصداق کاملی از ایثار، فداکاری، اخلاص، عشق به خدا، عشق به اسلام، عشق به شهادت و مردمی بودن می‌دانستند.
در نگاه امام راحل، عامل موفقیت بسیج در ایمان آنان نهفته است؛ بسیج مولودی جدید است که کارشناسان جهانی نمی‌توانند آن را بشناسند. هرگاه قوه ایمان در ملتی زنده شود، همگان را به قیام برای خدا فرا می‌خواند و می‌تواند سرتاسر یک کشور را بسیج کند، معیار حرکت بسیج هم همین اسلام و درک مفاهیم عالی آن است.
خطیب جمعه عشق آباد برای درک بهتر و عمیق‌تر الگوهای عملی و پیشینه شجره طیبه را بازخوانی کرد. و افزود پدیده بسیج، چند الگوی صدر اسلامی دارد که عبارت است:۱. بدریون ۲. اصحاب عاشورایی سیدالشهداء علیه السلام
۱) بدریّون
در زیارت‌نامه حضرت قمر بنی‌هاشم، آقا ابالفضل العباس سلام الله علیه خطاب به ایشان می‌خوانیم: «شهادت مى‌دهم و خدا را شاهد مى‌گیرم، که تو به‌ همان مسیرى رفتى که‌ اهل بدر رفتند و در آن راه از دنیا گذشتند، آن مجاهدان در راه خدا، و خیرخواهان براى خدا، در مبارزه با دشمنان خدا، و تلاش‌گران در یارى اولیایش، آن دفاع‌کنندگان از دوستان خدا»(أَشْهَدُ وَ أُشْهِدُ اللَّهَ أَنَّکَ مَضَیْتَ عَلَى مَا مَضَى بِهِ الْبَدْرِیُّونَ وَ الْمُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ‌ الْمُنَاصِحُونَ لَهُ فِی جِهَادِ أَعْدَائِهِ الْمُبَالِغُونَ فِی نُصْرَهِ أَوْلِیَائِهِ الذَّابُّونَ عَنْ أَحِبَّائِهِ‌(مفاتیح الجنان)).
طبق این بیان، «بدریون» سه ویژگی مهم دارند:۱. تلاش و مبارزه در راه خدا.۲. خلوص پایدار و مستحکم(نُصح).
۳. نهایت توانمندی در نصرت کامل و دفاع همه‌جانبه رهبران الهی.
۲) اصحـاب الحسین(ع)
در زیارت‌نامه شهدای کربلا می‌خوانیم:«السَّلَامُ عَلَیْکُمْ أَیُّهَا الذَّابُّونَ عَنْ‌ تَوْحِیدِ اللَّهِ»سلام بر شما که برای حاکمیت توحید و محو شرک و الحاد و بت‌پرستی جنگیدید و بذل جان کرده‌اید. مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی اصحاب حضرت سید الشهدا(ع) را می‌توان پاسداری و حمایت از آیین شریعت الهی دانست.
در مسیر دفاع از توحید و حقیقت آن که ولایت رهبران الهی، از امتیازات شهدای کربلا وفاداری به عهد و پیمان بود. ایشان وفاداری را به نهایت رساندند و به‌شدت متعهد به عهد و پیمان خود شدند. وقتی حضرت به آنها چنین فرمودند: «إِنَّکُمْ تُقْتَلُونَ غَداً کُلُّکُمْ وَ لَا یُفْلِتُ مِنْکُمْ رَجُلٌ»، آنها در پاسخ حضرت گفتند: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَکْرَمَنَا بِنُصْرَتِکَ وَ شَرَّفَنَا بِالْقَتْلِ مَعَکَ»، این منطق شهدای کربلا بود. از این رو وقتی شهدای کربلا به میدان می‌رفتند حضرت سید الشهدا(ع) این آیه را در مشایعتشان می‌خواندند: «مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً».
وی. درادامه یاد اور شد با این پیشینه درخشان و فاخر است که امام خمینی رضوان الله علیه در توصیف بسیج فرمود: «تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد… بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند.
عشق آباد خبر
@eshkabar
عشق آباد خبر در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/eshkabar
ارسال شده توسط:علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن