ادامه خبر بالا لذا باید این بصیرت در جامعه اسلامی

ادامه خبر بالا
لذا باید این بصیرت در جامعه اسلامی تقویت شود در قرآن کریم به این مسئله مهم اشاره شده است قُلْ هَٰذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ ۚعَلَىٰ بَصِیرَهٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی بگو این راه من است من شما را با بصیرت به خدا دعوت می‌کنم .امیرالمومنین علیه السلام در روایتی می‌فرمایند نداشتن چشم آسان‌تر از فقدان بصیرت است

◀️ایشان افزود ما دو نوع بصیرت داریم یک بصیرت اعتقادی یعنی اینکه اعتقادات ما از روی شناخت باشد در تاریخ اسلام می‌بینیم عده‌ای برای ورود به اسلام در نزد پیامبر می‌خواستند متمسک به قرعه بشوند حضرت فرمودند دین اسلام دین قرعه نیست این یعنی اینکه خود انسان اگر بخواهد معتقد به اعتقادات اسلامی شود باید با تحقیق و بصیرت همراه باشد همانطور که قرآن کریم به این مسئله خطاب به مشرکین اشاره کرده است .

◀️بصیرت دوم بصیرت سیاسی است که این بصیرت خیلی مهم است بصیرت سیاسی یعنی اینکه انسان در هر زمانی که هست طرفدار حق باشد و حق را ببیند . سیاسی یعنی اینکه بدانیم دشمن برای مشارکت حداقلی در انتخابات پیش رو خیلی کار می‌کند و نقشه‌های زیادی کشیده است که اگر در این زمینه به نقشه شوم خود برسد به اهداف پلید خود می‌رسد.

مشارکت حداقلی یعنی دلگرم شدن دشمن به افزایش تحریم‌ها و فشارهای بیشتر نسبت به ملت عزیز ایران .لذا حضرت آقا فرمودند که اگر این اتفاق بیفتد کشور ضرر خواهد کرد و ما باید بدانیم که اینجا جای بحث از حزب و گروه خاصی نیست و باید همه تلاش خودمان را برای حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات داشته باشیم .

◀️بصیرت سیاسی یعنی اینکه اوضاع زمان خود را ببینیم حرمله‌ها و شمر‌های زمان را بشناسیم. ببینیم که حرمله‌های زمان چند هزار کودک را در نوار غزه به خاک و خون کشیدند.و بدانیم که این‌ها کسانی هستند که در خط مقدم این جبهه برای امنیت ما پرپر شدند

لذا ما تولد حضرت زهرا سلام الله علیها را در پیش داریم حضرت به دنبال این چنین بصیرتی برای جامعه نبوی بودند. حضرت زهرا سلام الله علیها وقتی که دیدند مردم در جامعه نبوی آدرس را اشتباه رفتند و دور ولایت را خالی کردند خودش را فدای ولایت می‌کند تا مردم به این بصیرت برسند.

◀️لذا ما اگر بخواهیم بصیرت را در زمان خودمان به صورت مجسم ببینیم باید نگاه کنیم به شخصیت سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی شخصیتی که در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل هم می‌جنگد و هم اهل نماز شب است .بصیرت یعنی حاج قاسم سلیمانی که مصداق بارز اشدا و علی الکفار و رحما بینهم است .شخصیتی که گروه‌های تکفیری از عکس او در میدان نبرد می‌ترسیدند ولی همین شخصیت در کنار فرزند یتیم شهید زانو می‌زند و اشک می‌ریزد. شخصیتی که میگوید راه عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی با حکیم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای است. لذا ما سرگرم حواشی نشویم فساد چند مفسد اقتصادی ما را از اصل موضوع غافل نکند البته می دانیم دولت انقلابی دولتی فساد ستیز است و به دنبال بسط و گسترش عدالت اجتماعی است و به فضل الهی گردن این مفسدین را هم خواهد شکست.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
عشق آباد خبر
@eshkabar
عشق آباد خبر در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن