نگاه ویژه دولت به کشاورزان بحران زده امهال تسهیلات کشاورزی اجرایی

نگاه ویژه دولت به کشاورزان بحران زده
امهال تسهیلات کشاورزی اجرایی می شود

رئیس اتاق اصناف کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان طبس با اشاره به مصوبه امهال وام های کشاورزان و دامداران که ابتدای سال جاری ابلاغ شد گفت: متاسفانه بانک هااجرای این مصوبه را منوط به دستور و شیوه نامه ی اجرایی جدید این مصوبه دانسته و از اجرای آن خودداری می کردند.

مسعود رضا بندگی افزود: برای رفع این مشکل پیگیری های زیادی توسط اتاق اصناف شهرستان و حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی نماینده مردم طبس،فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد پیرو این مذاکرات امروزدوشنبه مجددابانماینده درمجلس تماس گرفته و مستقیم با دکتر عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس صحبت کرده و مقرر شد با دستور ویژه رئیس جمهور شیوه نامه جدید اجرای این مصوبه طی هفته آینده به تمامی بانک های کشور ابلاغ شود.

وی توضیح داد:طبق آخرین بخشنامه بانک مرکزی در خصوص امهال وام، تسهیلات اعطایی به کشاورزان زیان دیده تا ۳ سال امهال خواهد شد. امهال به معنی تمدید مهلت بازپرداخت وام بانکی است. این امر در راستای کمک به فعالان آسیب دیده در حوزه کشاورزی است تا بخش کشت و زرع کشور حمایت و تقویت شود.

به گفته ی بر اساس بارش های بسیار اندک بهار و پاییز امسال و البته افزایش بحران خشکسالی در استان و شهرستان طبس کشاورزان و دامداران شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی را سپری می کنند.

بندگی تاکید کرد: امهال تسهیلات کشاورزی باید هرچه زودتر اجرایی شود در غیر این صورت علاوه بر افزایش بیکاری مهاجرت بی رویه به مرکزشهرستان را نیز شاهد خواهیم بود.
عشق آباد خبر
@eshkabar
عشق آباد خبر در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/eshkabar
ارسال شده توسط:علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن