نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت الاسلام

نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور اقامه شد
حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور در ابتدای خطبه دوم ایام الله
دهه فجر را گرامی داشت وبه روح امام عزیزمان وشهدای گرانقدر انقلاب درود فرسناد وآرزوی طول عمر باعزت وبرکت برای مقام عظمای ولایت آرزو کرد
وی افزود انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با رهبری داهیانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، با تکیه‌بر ازخودگذشتگی و شهامت و خون جوانان وطن، اراده پولادین ملت و الهام گرفتن از نهضت عاشورا شکل گرفت و مردمان ایران‌زمین برای تحقق آرمان‌هایشان با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پا به میدان گذاشتند و لحظه‌ای از خواسته خود عقب‌نشینی نکردند.

خطیب جمعه عشق آباد در ادامه گفت درباره انقلاب اسلامی ایران چند حقیقت و واقعیت وجود دارد:
اولاً انقلاب اسلامی برای اسلام و برای جهان اسلام یک ضرورت و یک نیاز حقیقی بود و در حقیقت احیای اسلام بود. انقلاب برای اسلام، بلاشک یک ضرورت و یک نیاز قطعی بود. قرن نوزدهم، قرن مقابله با دین و تحقیر دین بود. قرنی که بشر با تکیه بر انسان‌گرایی و خردگرایی، اعلام کرد که از دین بی‌نیاز است، و این اعلام آن‌چنان خشن، غیرمؤدبانه و غیرمنطقی انجام گرفت که آثار تخریبی آن در تمام جوامع بشری محسوس شد.
در منطقه اسلامی، استعمار هدف خودش را مقابله با اسلام – به عنوان یک اندیشه مانع و بازدارنده از وصول استعمار به اهداف خودش – قرار داد. استعمار یک نقشه بلندمدت برای حذف و محو اسلام از کل مناطق اسلامی به دست آورد، طرحی که آمیزه‌ای بود از تلاش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، و تلاش نظامی. روشنفکران بسیاری را در ایران، مصر، هند و بعضی از کشورهای دیگر اسلامی سراغ داریم که صریحا اعلام کردند که راه نجات کشورهای عقب‌افتاده این مناطق، این است که سر تا پا فرنگی و غربی بشوند و عملاً هم به همین سمت پیش رفتند.

با تجمیع این عوامل(اسلام زُدایی، ترویج فساد و فحشا، حکومت‌های وابسته، التقاط و وضع عمومی جهان) به تدریج از اسلام چیزی جز نام باقی نمی‌ماند. این آینده قطعی اسلام بود.

حجت الاسلام تهرانی پور در ادامه گفت انقلاب ما، یک این انفجار عظیم بر پایه اسلام بود. ناگهان تمام رشته‌های دویست ساله استکبار علیه اسلام را پنبه کرد. آنهایی که می‌گفتند روزگار دین به سر آمده، دیدند که دین، یک ملت را به حرکت در آورد و یک دژ استوار استکبار را، با خاک یکسان کرد و یک موج عظیم در دنیای اسلام، بلکه در دنیای غیراسلامی از جهان سوم و مستضعفین به وجود آورد.

وی افزود انقلاب اسلامی، مسلمان بودن را از ضعف و سستی و ستم‌پذیری تبدیل کرد به روح شهامت، اقتدار انسانی، و ظلم‌ستیزی. انقلاب اسلامی یک ضرورت برای اسلام، و یک نیاز برای مسلمین بود، سنت الهی بود برای حفظ دین و حفظ احکام الهی.

ایشان در ادامه یادآور شد حقیقت دوم انقلاب اسلامی؛ یک حادثه جهانی و تاریخی و نه صرفا منطقه‌ای
انقلاب اسلامی یک حادثه تاریخی است، نه یک حادثه منطقه‌ای. واقعه تاریخی یعنی آن واقعه‌ای که در تاریخِ بعد از خودش هم، دارای علائم و تاثیراتی است. در زمان خود فقط تاثیر نمی‌گذارد، بلکه یک دوره بعد از خودش را هم می‌سازد.

وی افزود حقیقت سوم پایبندی انقلاب اسلامی به اصول خود
انقلاب اسلامی پایبند به اصول وارزش های ناب اسلام بود اصولی که قدرتمندان ومستکبران با آن مخالف بودند. لذا در جنگ تحمیلی ۸ ساله خیلی از کشور ها دست به دست هم دادند تا این انقلاب را نابود کنند.

وی اظهار داشت حقیقت چهارم عناصری بود که باعث تداوم انقلاب اسلامی شد.
سه عنصر اصلی تداوم برای انقلابمان عبارت است از: عنصر «عقیده اسلامی»، عنصر «حضور مردمی» و عنصر «قوت رهبری». هر سه اینها هم، به هم مربوطند. یعنی اگر عقیده اسلامی نبود، حضور مردم به این شدت نبود. مردمی بودن انقلاب، به اسلامی بودن انقلاب وابسته است. از طرف دیگر قوت رهبری و قدرت رهبری و نفوذ عظیم رهبری و حکمت رهبر، ناشی از موقعیت دینی اوست که این هم به اسلام بر می‌گردد.
لذا اگر این سه عنصر مهم در این انقلاب وجود داشته باشدآینده اش تضمین است.شما ببینید در این چند دهه انقلاب دشمنان وبد خواهان چقدر تلاش کردند وبه نتیجه ای نرسیدند البته تلاش دشمن ادامه دارد وباید در برابر توطئه های آنها هوشیار بود.
ادامه در خبر بعدی

ارسال شده توسط:علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن