بیانیه اقای جعفر برهانی در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات مجلس

بیانیه اقای جعفر برهانی در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
بسمه تعالی
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَهٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ (سبا ، ۳۴)
انتخابات مجلس دوازدهم پایان گرفت. آمدم تا تنها گفتمان تخصصی نجات بخش کشور را نزد نخبگان، صاحبنظران و اقشار مردم مطرح و آن را صادقانه با مردمی که به حق ناراضی و نومید هستند در میان گذارم. تحقق این هدف ،نسبی است و لذا از این که به دلایل خارج از اراده ، دیر وارد صحنه شدم و صرفاً در یک شهرستان از ۴ شهرستان، ستاد داشتیم نگران نبوده و نیستم.
تکیه بر خود مردم در تبلیغات و نه حتی خواص ذی نفوذ که اهل معامله و زد وبند هستند و در بسیاری از موارد در برابر وسوسه ها ، تاب نمی آورند و مصالح مردم را به ثمن بخس می فروشند ، وسعت حوزه انتخابیه که معادل بسیاری از استان های کشور است ، ورود دیرهنگام خارج از اختیار و فرصت اندک ۷ روزه ، محدودیت ها و تضییقات غیراخلاقی از جمله تهدید و تطمیع هواداران مردمی از طرف خواص ذی نفوذ یک نامزد خاص ، محدودیت شدید زمانی و محتوایی در برنامه های صداوسیما و … از جمله عوامل و ویژگی هایی بود که بر روند کار تاثیر گذاشت اما به اذعان شاهدان، کار ما را خالص تر ساخت.
این تلاش صادقانه بدون هر گونه پول پاشی و بلکه با صرف کمترین هزینه و صرفاً با تکیه بر سواد، تجربه و قدرت تفکر در بستر تلویزیون در حد خودش اعتماد و امید ایجاد کرد که بسیار برایم شیرین بود و بیشترین کسانی که به اینجانب رای دادند شهروندانی بودند که اساساً قصد شرکت در انتخابات نداشتند که این دستاورد را باید بزرگترین ارمغان برای ایران عزیز قلمداد کرد و اگر موانع مذکور در گسترش این گفتمان نبود، یک نقطه عطف فراموش نشدنی در این پیچ تاریخی در حوزه انتخابیه ایجاد می کرد.
لذا لازم است چند نکته را با مردم شریف حوزه انتخابیه ، نماینده منتخب و مسئولان حوزه در میان بگذارم:
۱- از حضور پرشور مردم شریف حوزه انتخابیه در انتخابات تشکر می کنم با این قید که دوران رقابت ها به پایان و وقت مطالبه از نماینده منتخب و همکاری همه با او فرارسیده است.
۲- به نماینده منتخب تبریک عرض نموده یادآوری می کنم وقت رسیدن به وظایف خطیر نمایندگی و عمل به وعده هاست و مهم تر این که به عنوان وکیل مردم ، افکار عمومی و آرای اکثریت را در تمام موضوعات مدنظر قرار داده و از تصمیم گیری و تصویب بدون توجه به آن و همانطور که امام علی (ع) فرمودند ترجیج رای افراد یا جریان خاص بر رای مردم یا ترجیح خواست یک منطقه بر مناطق دیگر خارج از بحث آمایش سرزمین جداً اجتناب ورزند که همراهی مردم ، تضمینی ندارد و احترام آن را باید نگه داشت. همچنین به نفع نماینده محترم است که به ایده ها و دغدغه های سایر نامزدها به چشم غنیمت بنگرند.
۳- به مسئولان محترم و همچنین نماینده منتخب یادآوری می کنم حضور مردم را به پای تایید عملکرد، مصوبات و تصمیمات غلط فردی در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قلمداد نکنند و اعتماد دوباره مردم را آخرین فرصت برای اصلاح درنظر بگیرند و بدانند که تحقق حکمرانی خوب که منجر به رضایت و اعتماد مردم می شود جز با رعایت اصول حکمرانی همچون شایسته گزینی ، مردمی سازی واقعی ، مدیریت تعارض منافع، شفافیت ، گسترش نظارت عمومی ، صداقت ، مسئولیت پذیری ، قانونگرایی و … ممکن نیست در غیر این صورت با تغییر نماینده و دولت ، تحولات تعیین کننده و آنچنانی رخ نخواهد داد و شکاف ها، عمق جبران ناپذیر پیدا خواهد کرد.
۴- ضمن عرض خداقوت به دستگاه های ذیربط در امر انتخابات در کشور یادآور می شوم نماینده با هزینه تبلیغات چند میلیاردی و حتی چند صد میلیونی ، نماینده مردم نخواهد بود. لذا توصیه می کنم با سازوکارهای جدید انتخابات را بدون درنگ و معطلی به سمتی ببریم که اولاً اشخاص به صرف داشتن شرایط شکلی برای جایگاه حساس مجلس داوطلب نشوند و ثانیاً اساسا هر گونه هزینه برای اجرای برنامه های میدانی مانند شام و پذیرایی، چاپ عکس و بنر و … به حد نصاب کاملا محدود ، کاهش یافته و معرفی منطقی و بدون هیاهو صرفا در بستر تلویزیون و فضای مجازی انجام شود.
۵- ضمن تشکر از صداوسیما بخاطر شروع برنامه های تبلیغات انتظار می رود تلویزیون و رادیو با آزادگذاشتن بحث و مناظره در پدیده شناخت اصلح نقش استثنایی و واقعی ایفا کرده و نقش پول پاشی و اسپانسرهای مالی را در مطرح کردن داوطلب به صفر یا حداقل برسانند. مایلم اینجا تاکید کنم تفاوت رای نامزدی که صرفاً متکی بر تبلیغات تلویزیون بوده با نامزدی که اساساً در مناظره شرکت نداشته نشان می دهد از فلسفه راه اندازی کانال تلویزیونی مخصوص انتخابات چقدر دور هستیم و لذا شایسته است برای دوره های بعد از بعد کمی و کیفی در این خصوص بازنگری جدی انجام شود.در پایان از عموم هواداران خود که با خلوص نیت و برای رضایت حق و با صرف هزینه های مالی ، اهدای
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن