اظهارات دادستان مرکز استان درباره تجمعات غیر قانونی ✅«مقدس»دادستان عمومی و

اظهارات دادستان مرکز استان درباره تجمعات غیر قانونی

✅«مقدس»دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان :

هرگونه تجمع در میادین و خیابان‌های شهر غیرقانونی است و دادستانی موظف به برخورد قاطع و مقابله با این اقدامات است.
هنگامی که افراد ضد انقلاب و نیرو‌های معاند نظام درخواست تجمع می‌دهند ، مشخص است که دادستانی نسبت به این رفتار‌ها و اقدامات حساس می‌شود و این گونه فراخوان‌ها را به ضرر شهروندان می داند.
عمده افرادی که در تجمع های اخیر شرکت داشته اند، جوانانی هستند که از پشت پرده این گونه فراخوان‌ها اطلاع ندارند و وقتی با درخواست هایی مانند اعتراض در برابر گرانی روبه‌رو می‌شوند، با آن همراهی می‌کنند در حالی که نمی‌دانند جریان‌ ضد انقلاب در صدد سوء استفاده از نیات آن‌ها و سردادن شعار‌های خلاف واقع است.
طی روزهای گذشته در میدان شهدای بیرجند تعدادی از افراد حضور داشتند که پس از تذکر پلیس صحنه را ترک کردند، اما تعداد اندکی نیز بودند که با وجود تذکر پلیس همچنان در میدان باقی ماندند که پس از استعلام پلیس از آن ها، با حکم قضایی ۱۸ نفر دستگیر شدند.
اتهام این ۱۸ نفر اخلال در نظم ، آسایش و آرامش عمومی بود که هم اکنون پرونده این متهمان در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی بیرجند در حال رسیدگی است.
با اشاره به ماده ۶۱۸ قانون تعزیرات حکومتی مجازات کسی‌که «با هیاهو و جنجال یا حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال در نظم ، آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار بازدارد» سه ماه تا یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق است.
با افرادی که با ایجاد حرکات غیر متعارف و تجمع غیر قانونی موجب اخلال در نظم ، آسایش و آرامش عمومی شوند با جدیت برخورد می شود و دادستانی هیچ گونه اغماضی نسبت به اخلال گران نخواهد داشت.

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن