نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:بودجه سال

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:بودجه سال ۹۷ خراسان جنوبی کمتر از نصف بودجه سال گذشته است/ برای افزایش بودجه ۶ پیشنهاد ارائه داده ام.

✅فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان:

بودجه سال ۹۷ در سراسر کشور در حوزه عمرانی و تملک دارایی به میزان ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده که این کاهش شامل بودجه همه استان ها شده است.
مجموع بودجه های استانی در سراسر کشور هم نسبت به بودجه ۹۶ ، ۱۸ درصد کاهش اعتباری داشته است.
سال گذشته نمایندگان استان مبلغی را به بودجه استان اضافه کردند و استان های کم برخوردار کشور از طرح توازن منطقه ای برای رفع محرومیت ها، برخوردار و اعتبار گرفتند که همین مبلغ سبب شد بودجه استان دوبرابر لایحه پیشنهادی دولت شود.
سال گذشته دولت با افزایش این اعتبار مخالف بود و امسال هم آن را در لایحه بودجه قرار نداد، که این میزان اعتبار هم از مبلغ بودجه استان کم می شود.
بودجه سال ۹۷ خراسان جنوبی، مقداری کمتر از نصف بودجه سال گذشته است و مثل بودجه سایر استان ها کاهش چشمگیری دارد.
کار بودجه ریزی قانونمند است و ابتدا سازمان برنامه و بودجه، برنامه آن را تهیه می کند که در این زمان مسئولان و استانداران می توانند چانه زنی کنند تا رقم بودجه مناسب باشد، البته استاندار و مسئولان استان در این خصوص فعال بوده اند.
پس از آن که بودجه به مجلس می آید از دست دولت خارج می شود و باید مجلس آن را مورد چکش کاری قرار دهد.
بنده هم برای افزایش بودجه ۶ پیشنهاد با مشخص کردن منبع اعتباری، ارائه داده ام که از جمله آن افزایش اعتبار راه آهن، ایجاد ردیف اعتباری برای محور قاین- خواف، حذف اعتبار بودجه استانی دانشگاهی و ملی شدن آن، بیمارستان دوم قاین، اعتبارات آبرسانی و … بوده است که همه این پیشنهادات در کمیسیون های مربوطه به تصویب رسید و پس از آن راهی کمیسیون تلفیق و پس از تایید برای رأی گیری به صحن مجلس خواهد آمد.
امیدواریم که اجرای فاز اول راه آهن در حوزه بیدخت- گناباد شروع و اجرا شود، اما انتظار ما از دولت این است که با توجه به تلاش ها و پیگیری های انجام شده ادامه این مسیر در خراسان جنوبی و به سمت قاین هم آغاز شود تا هر دو فاز در کنار هم انجام شود.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن