◼️ دقایقی پیش حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه

◼️ دقایقی پیش حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس در سن ۷۵ سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت.

✅ نگاهی به سوابق و زندگینامه حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم

▪️ حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان پنجم مرداد۱۳۲۱ هجری شمسی در روستای دشتغران از توابع شهرستان طبس در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود .

▪️ وی در سن ۱۲ سالگی در حوزه علمیه طبس تحصیلات مقدماتی علوم دینی را آغاز و به فراگیری ادبیات عرب پرداخت و در سال ۱۳۳۵ برای ادامه تحصیل به شهرستان فردوس عزیمت کرد و در مدت چهار سال (۱۳۳۹) دروس مقدماتی را به اتمام رساند .

▪️ حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان در سال ۱۳۳۹ در سن ۱۸سالگی به منظور بهره وری از درس اساتید بنام حوزه علمیه وارد مشهد شد و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا( ع) در مدرسه علمیه سلیمانیه از محضر اساتید برجسته ای استفاده کرد.

▪️ وی در سال ۱۳۴۰ در سن ۱۹ سالگی در شهرهای مشهد ، گرگان ، لرستان و کرمان تبلیغ را شروع کرد و همزمان با تبلیغ به فعالیت بر علیه رژیم ستم شاهی پرداخت.

▪️ حجت الاسلام مهاجریان در سال ۱۳۴۸ تدریس را در حوزه علمیه مشهد شروع و در سال ۱۳۵۱ مدرسه علمیه ای به نام مقدس حضرت حجت (عج) تأسیس کرد.

▪️ در زلزله سال ۱۳۵۷ طبس به عنوان کمک رسانی در کنار سایر اقشار به طبس رفت و در جلسات سخنرانی برای زلزله زدگان مصیبت زده طبسی در تسکین قلوب داغدارشان نقش مؤثری ایفا کرد و تا بازسازی طبس حضور داشت و عضو شورای اسلامی روستای دشتغران شد .

▪️ در سال ۱۳۵۹ به قائم مقامی کمیته انقلاب اسلامی از طرف آیت ا… واعظ طبسی منصوب شد.

▪️ حجت الاسلام مهاجریان با توجه به اهمیت و نقش حساس ائمه جمعه در سال ۱۳۶۸ از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغی به امامت جمعه شهرستان طبس منصوب شد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن