رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طبس خبر داد ✅ هزینه ۶۰

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طبس خبر داد

✅ هزینه ۶۰ میلیون تومانی اوقاف طبس در طرح دست‌های مهربانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دادخدا خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، با بیان اینکه سازمان اوقاف در سال‌های اخیر با تمرکز در اجرای نیات تلاش کرده که اجرای امینانه نیات موقوفات را موثرتر و هدفمندتر کند، گفت: طرح دست‌های مهربانی با هدف اجرای نیت واقفان در کمک به مستمندان، ایتام و زنان سرپرست خانوار؛ امروز در سراسر کشور آغاز می‌شود و هر استان بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این طرح را تا پایان هفته در سطح استان اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح «دست‌های مهربانی» امروز شنبه ۱۴ اسفند مصادف با روز احسان و نیکوکاری در تمامی استان‌های کشور اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در این طرح عنوان برنامه‌ای برای شهرستان در نظر گرفته شده و از محل عواید ۸ فقره موقوفه و اجرای نیات واقفان، خانواده‌های نیازمند بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طبس عنوان داشت: حمایت‌های سازمان اوقاف از مستمندان و نیازمندان در طرح‌ دست‌های مهربانی به صورت افتتاح حساب به منظور دریافت مستمری براساس سرانه مصوب و تسهیلات غیر مستمر شامل بسته‌های حمایتی، دارو و درمان، کمک‌ هزینه تحصیلی دانش‌آموزان، کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه و کمک هزینه سفرهای زیارتی است.

خدایی بیان کرد: امداد کریمانه و محترمانه از اولویت‌های این طرح است، در امداد کریمانه واقف و موقوف‌‌علیهم همدیگر را نمی‌بینند؛ ممکن است خیلی از واقفان در قید حیات نباشند اما آثار و برکات خیری که به جای گذاشته‌اند به دست نیازمندان می‌رسد.

وی ادامه داد: در طرح دست‌های مهربانی لازم است که افراد نیازمند مطابق نیات واقفان شناسایی شده تا بتوانیم ضمن خدمت‌رسانی مطلوب و کریمانه به این افراد، اجرای نیت صحیح کرده باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طبس افزود: در این طرح در شهرستان طبس اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان به نیازمندان اهدا خواهد شد که از این مبلغ ۱۲ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان جهت مساعدت به نیازمندان و ۴۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان در راستای نیت واقف به حقوق اولادی و صله‌ارحام واقفین پرداخت خواهد شد.

✍ خبرنگار فارس: سیدحسن ارغوانی
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن