رئیس اداره اوقاف طبس خبر داد ✅ تشرف ۳۷ هزار نفر

رئیس اداره اوقاف طبس خبر داد

✅ تشرف ۳۷ هزار نفر زائر نوروزی به بقاع متبرکه طبس/ ۲۵۰۰ زائر و مسافر در امامزادگان اسکان یافتند

حجت‌الاسلام دادخدا خدائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس در طبس در خصوص طرح آرامش بهاری اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از طرح‌های محوری سازمان اوقاف و امور خیریه است که هرساله در جوار امامزادگان با هدف استفاده زائرین، مجاوران و مسافران از فضای معنوی و ملکوتی آن‌ها اجرا می‌شود.

وی با توجه به اینکه این طرح از ۲۵ اسفندماه همزمان با سراسر کشور آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد، تصریح کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری در ۸ بقعه متبرکه شهرستان طبس اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس عنوان داشت: بقعه متبرکه امامزاده سیدحسین(ع) روستای زرگ، امامزاده سید حسین بن جعفر(ع) روستای فشاه، امامزاده ابوالبرکات زید بن‌علی(ع) روستای امامزاده علی، امامزاده سید محمدجعفر طیار روستای ازمیغان، بقعه شیخ احمد بن اسحاق روستای پیرحاجات، بقعه شیخ ابراهیم روستای حلوان و بقعه شیخ احمد روستای زنوغان میزبان طرح آرامش بهاری است.

خدائی در خصوص میزان اسکان مسافرین در بقاع متبرکه بیان داشت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا هفتم فروردین سال جاری دو هزار و ۵۱۴ نفر زائر نوروزی در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

وی ادامه داد: در نوروز سال جاری نیز ۸۸ مهمانسرا و سوئیت در بقاع متبرکه طبس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و پایان هفتم فروردین سال جدید نیز تعداد ۳۷ هزار و ۱۶۴ نفر به زیارت بقاع و امامزادگان طبس مشرف شده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس افزود: برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان دینی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است که در قالب غرفه‌های پاسخگویی به مسائل دینی، عفاف و حجاب، قرآن بخوان و جایزه بگیر، مشاوره خانواده، مشاوره وقف و برنامه‌های جذاب برای جوانان و نوجوان است.

خدائی ادامه داد: در نوروز گذشته ۶ مبلغ اعزامی از قم را در طول این مدت در امر تبلیغ معارف دین و اهل‌بیت(ع) پرداختند و در سال جاری نیز تعداد ۵ مبلغ اعزامی و ۵ مبلغ بومی جهت ترویج برنامه‌ها و اهداف طرح آرامش بهاری به این شهرستان اعزام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مراسم استقبال از بهار و تحویل سال جدید دو هزار زائر و مسافر در جوار بقاع حضور یافته و در این مراسم معنوی شرکت کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: اوقاف هرساله در امر خدمت‌رسانی به مسافران و زائران در حوزه شهرستان با توجه به ظرفیت موجود نقش پررنگی داشته و دارد و در این راه خادمان زیادی به مردم عزیز و مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

منبع: فارس
✍خبرنگار: سیدحسن ارغوانی

@eshkabar
ارسال شده توسط:Muhamad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن