‍ معرفی ارقام جدید چغندرقند پاییزه در نمایشگاه «روزمزرعه» نمایشگاه ملی و

‍ معرفی ارقام جدید چغندرقند پاییزه در نمایشگاه «روزمزرعه»
نمایشگاه ملی و بین المللی «روزمزرعه» با هدف معرفی ارقام جدید چغندرقند و آشنایی بیشتر بهره برداران مناطق مختلف کشور با کشت  پاییزه این محصول، از امروز در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از روابط عمومی سازمان تات، این رویداد با حضور طهماسبی قائم مقام سازمان،  مدیران شرکت های کشت و صنعت شهید بهشتی و رجایی و نمایندگان شرکت های تولید بذر از کشورهای ایران، هلند، آلمان، دانمارک، ایتالیا، بلژیک و سوئد برگزار شد.
افزایش ۲ واحدی قند تولیدشده در کشور

#دکترسیدباقرمحمودی(فرزند_عشق اباد)، رییس موسسه تحقیقات تهیه و اصلاح بذر نیز بر اهمیت کشت پاییزه چغندرقند و توسعه آن به ویژه در استان خوزستان تاکید کرد و گفت: استان خوزستان، مهد کشت پاییزه چغندر قند است.

او افزود: با بهره مندی از دستاوردهای تحقیقاتی ۵۰ساله کشت چغندرقند در ایران و معرفی بهترین ارقام ایرانی و خارجی بذر این محصول به کشاورزان، توانسته ایم عیار قند تولیدی را در مقایسه با ارقام قبلی به میزان  ۲ واحد افزایش دهیم.

دکتر محمودی ادامه داد: این موسسه توانسته است  با معرفی فرمول خرید چغندر قند ویژه کشت پاییزه و اجرایی شدن آن در شورای اقتصاد، کشاورزان را به کشت چغندرقند با عیار بالا بر اساس توصیه های فنی بخش تحقیقات ترغیب کند و از این طریق موجب افزایش درآمد آنان شود.

گفتنی است؛ وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره وری آب،  طرح توسعه کشت پاییزه چغندرقند در مناطق مستعد را گسترش داده است.
چغندرقند پاییزه نسبت به کشت بهاره این محصول نیاز کمتری به آب دارد. از این رو، تحقیقات کشت پاییزه این محصول در نقاط مختلف کشور توسط موسسه تحقیقات چغندرقند مورد توجه قرار گرفته است
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن