‍ کلشانه روستایی با ظرفیت های توسعه ای منحصر به

‍ کلشانه روستایی با ظرفیت های توسعه ای منحصر به فرد:
ظرفیت های توسعه ای، نیازمندی ها و مشکلات روستای کلشانه در نشست مشترک شورای اسلامی و دهیار کلشانه، بخشدار و مسئولان بخش دستگردان مورد بررسی قرار گرفت.
محمدعلی شیردل بخشدار دستگردان در این جلسه اعلام کرد با پیگیری های صورت گرفته امید می رود تا پایان سال جاری امکان بهره مندی اهالی محترم روستای کلشانه از اینترنت پرسرعت روستایی و شبکه های دیجیتال صدا و سیما فراهم گردد.
گازرسانی، ارتقای کیفیت پوشش تلفن همراه، اجرای طرح هادی و بهسازی محور ارتباطی کلشانه عشق آباد از دیگر مطالبات مردم روستای کلشانه بود که از سوی شورای اسلامی روستا مطرح و مقرر گردید پیگیری و اقدام لازم از سوی دستگاه های اجرایی ذی ربط انجام گردد.
در پایان این جلسه بخشدار دستگردان طی مذاکره تلفنی با مدیران معدن زغالسنگ کلشانه (شرکت بلور کویر) بر لزوم مشارکت در اجرای طرح های عام المنفعه به ویژه بهسازی محور ارتباطی کلشانه عشق آباد در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی شرکت مذکور تاکید کرد. این موضوع مورد موافقت اولیه مدیر پروژه زغالسنگ کلشانه قرار گرفت.
گفتنی است معدن زغالسنگ حرارتی کلشانه با ذخیره قطعی ۳ میلیون تن که عملیات اکتشافی آن از سال ۱۳۹۴ آغاز گردیده هم اکنون در آستانه بهره برداری قرار دارد و پیش بینی می شود ۲۰۰ نفر در این واحد معدنی مشغول به کار شوند. شرکت بلور کویر با هدف تولید و تامین مواد اولیه مورد نیاز برای کارخانه تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد کویر دامغان، درصدد احداث کارخانه تولید کنسانتره زغالسنگ حرارتی (با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال) نیز می‌ باشد. کارخانه خردایش و دانه بندی سیلیس، محدوده های معدنی سنگ آهن و سرب و روی از دیگر ظرفیت هایی است که چشم انداز بسیار روشنی را برای این منطقه ایجاد کرده است.
گیاهان دارویی، اقلیم کوهپایه ای، جاذبه های طبیعی و تاریخی (۴ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی) از دیگر ظرفیت های توسعه ای روستای کلشانه می باشد.
✳️ اگر می خواهید هم آثار تاریخی ببینید و هم از زیبایی های طبیعت لذت ببرید، روستای کلشانه مقصد مناسبی برای شماست. اینجا جریان زندگی موج می زند و شما را غرق در شیرینی و سادگی گذران روستا می کند.
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن