نماینده مردم بیرجند درمجلس: در نشست خبری: انتخاب استاندار

نماینده مردم بیرجند درمجلس: در نشست خبری: انتخاب استاندار با دولت است و تاکید دولت به وزارت کشور این است که استاندار بومی نباشد. این موضوع نه تنها برای استان ما بلکه برای همه استان های کشور است.

در خصوص بومی بودن با وزارت کشور صحبت کرده و گفتم که مردم ما متقاضی استاندار بومی هستند و در جواب گفته شد ما در هیچ جای کشور استاندار بومی نداریم چون به دلایلی استاندار بومی مشکلات و حساسیت هایی مثل حساسیت های شهرستانی ایجاد می کند و به همین دلیل نظر وزارت کشور این است که هیچ استانداری بومی نباشد.

استاندار توسط وزیر کشور و همراهی دولت انتخاب می شود و دولت ها اگر بخواهند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص هماهنگی انجام دهند ۲ گزینه پیشنهاد کرده و می گویند یک گزینه را انتخاب کنید و نماینده مجلس هیچ وقت استاندار پیشنهاد نمی دهد مگر دولت نظر بخواهد.

استقلال قوا طبق قانون اساسی اجازه دخالت یک قوه در حدود اختیارات دیگر قوه را نمی دهد و به همین دلیل در خصوص استاندار کنونی نیز چند گزینه از طرف وزارت کشور به مجمع نمایندگان استان پیشنهاد شد و در نهایت ما با توجه به سوابق افراد پیشنهادی به گزینه آقای مروج الشریعه رسیدیم.

انتصاب استاندار تنها در حیطه اختیارات دولت است و خود دولت هم باید پاسخگوی عملکرد او باشد.

معیار ما همواره این است که استاندار توانمند، امین و قوی باشد و به دنبال بازی سیاسی نبوده و فقط نگاه برنامه ریزی داشته باشد.(۹۷/۸/۲۱)

@seri_khj
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن