‍ حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی در خطبه اول نماز

‍ حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی در خطبه اول نماز جمعه این هفته بخ موضوع خانواده پرداختند و بیان داشتند یکی از آسیب های مراسم عبادی ازدواج و همچنین خانواده‌ها اختلاط محرم و نامحرم است.
حجت الاسلام تکمیلی بیان داشتند که در زمینه حضور زن در جامعه ۳ دیدگاه وجود دارد:

▪ دیدگاه اول دیدگاه افراطی است که بیان می دارد زن به هیچ عنوان نباید در جامعه حضور داشته باشد و به گونه ای که زن را محصور و محدود در خانه می انگارد.

▪ دیدگاه دوم تفریط است که به پیروی از رویکرد غربی و به بهانه آزادی، کرامت انسانی زن را پایمال کرده و زن را در کارهای غیر مناسب با شخصیت زنانه او وارد می کند در این دیدگاه زن بسان ابزاری برای هوس رانی و شهوت رانی و استفاده اقتصادی مردان هوسران می باشد. به بهانه آزادی و.. زن را در کارهای مختلف به خدمت می گیرند و علاوه بر استفاده ابزاری از زن، فرصت های شغلی مردان را نیز اشغال می کنند.

▪دیدگاه سوم حد وسطی است میان افراط و تفریط که برگرفته از تعالیم اسلام می‌باشد. در این دیدگاه زن در اموری که متناسب با شخصیت انسانی است و نیاز به حضور او وجود دارد مانند آموزش و پرورش، بیمارستان ها و غیره حضور همراه با عفت و حیا دارد. زنان در حوزه های علمیه و دانشگاهها و عرصه های سیاسی و اجتماعی همراه با حفظ حرمت و کرامت زن حضور دارند این دیدگاه را می توان از اسلام برداشت کرد.
حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی امام جمعه عشق آباد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد با سعادت نبی گرامی اسلام و امام جعفر صادق علیه السلام به اهمیت وحدت پرداختند و بیان داشتند سیره پیامبر اکرم وحدت، رافت، رحمت و مهربانی در میان همه اقشار مردم بود.
امام جمعه دستگردان برخی از موانع وحدت را:
پیروی از شیطان و تمایلات نفسانی،
سهم خواهی و زیاده‌خواهی،
خودبرتربینی
بی بصیرتی
و عدم گفتگو
بیان داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی در ادامه ضمن تبریک هفته بسیج ؛ بسیج را یکی از بهترین ابتکارات حضرت امام راحل دانستند و بیان داشتند این تفکر بسیج بود که در تمام این ۴۰ سال کشور را از بن بست ها خارج ساخت ؛در هشت سال دفاع مقدس در مسائل فرهنگی در فتنه ها در مبارزه با داعش تکفیری و غیره تفکر و روحیه جهادی بسیج نجات بخش کشور و انقلاب بود.
ایشان در ادامه : اندیشه و تفکر بسیجی را دارای مولفه های ذیل دانستند:
خدا محوری
ولایتمداری
حق گویی
نگرش وسیله ای به قدرت برای خدمت به اسلام و خلق
ایثار
شناخت همه جانبه دشمن
برخورداری از مدیریت جهادی

برخورد با هنجارشکنان عرصه گردشگری توریستی خواسته مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از برخورد خوب و قاطعی که با واحد گردشگری که در ایام شهادت امام رضا علیه السلام اقدام به میزبانی از تور مختلطی که اقدام به کشف حجاب و فساد و بی بند و باری کرده بود، بیان داشتند:

اسلام موافق گردشگری و مسافرت است ولی هیچ‌گاه با بی بندوباری فحشا و فساد و گناه کشف حجاب موافق نیست.

شهرستان طبس و بخش دستگردان جاذبه های خوب گردشگری دارد که باید به آنها پرداخته شود ولی قرار نیست به این بهانه فرهنگ اصیل مردم متدین و ولایی و انقلابی دستخوش عده ای سودجو و هوس ران شود.

خواسته مردم ما برخورد جدی و قاطع با همه کسانی است که به بهانه ی توریست و گردشگری به توسعه فساد و فحشا و بی بندوباری می پردازند و یا مسئولینی که در قبال این امور سکوت می کنند.
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن