#گلایه_عشایری #مسئولان_گزینشی_عمل_می‌کنند نادریان -نماینده_عشایر بخش دستگردان در حضور استاندار خراسان جنوبی پشت

#گلایه_عشایری
#مسئولان_گزینشی_عمل_می‌کنند

نادریان -نماینده_عشایر بخش دستگردان در حضور استاندار خراسان جنوبی پشت تریبون قرار گرفت و گفت:

برای ما #چند_سوال بی پاسخ مطرح است:
۱_ منظور مسولین از دهستان عشایر یخاب که تنها دهستان عشایری شهرستان طبس میباشد کجاست؟
۲ – ایا فقط روستاهای چاه مسافر و گود طاهری و کال عبدالغنی که همان ایل طاهری ما هستند میباشد؟ آیا مرکز دهستان عشایری کوه یخاب کجاست؟
روستاهای عشایری تپه طاق، کوه یخاب، سماد، سنجدوک، کویر طاق، کلاته رضاقلی، زبرکوه، سربالا و بیش از ۱۰۰ محله عشایری زیر مجموعه این روستاها می‌باشد جزء کدام استان است؟؟؟
چون ما با استانهای خراسان رضوی، سمنان و حتی اصفهان هم مرز هستیم.
۳- سه شهید عشایر ما شهید نادریان، شهید جاهلی و شهید نجفی در کجا دفن هستند مزار این عزیزان در کجاست؟

جناب آقای استاندار ضمن خسته نباشید، بدلیل بازدید از منطقه عشایری چاه مسافر
که گفتم جزئی از ما هستند و اگر خدمت رسانی به آنها می‌شود ما همه خوشحالیم اما دلیل گلایه و اعتراض عشایر ایلخانی این است که حداقل از چهار پنج سال گذشته هر وقت مسولین شهرستان استان و نماینده محترم مجلس از بخش دستگردان بازدید داشتند، فقط از منطقه چاه مسافر و ایل طاهری بازدید داشتند، ایل ایلخانی به همراه سه خانواده شهید در این ایل بسیار خرسند و خوشحال میشد که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ضمن بیان مشکلات و مسائل خود میزبان استاندار محترم و مسئولین خدوم ایران اسلامی عزیز باشد.

و اما #مشکلات_دهستان_عشایری
۱- راههای منطقه عشایری، جاده پدبید و سربالا که مدت ۶ سال است تعطیل است و ۱۰ کیلومتر آن باقی مانده، جاده روستاهای کلاته زابلی و زبرکوه که هر ساله مشکلات زیادی هم برای عشایر و هم برای خود مسولین جهت خدمت رسانی در زمان بحران به بار میاورد
در برف سال قبل مشکلات زیادی برای عشایر و مسئولین به بار آورد که عشایر ما چند شب بدون آذوقه در محله‌های عشایری، گیر برف بودند که جاده‌ها بسته بود و هیچ کاری برایشان نمیشد بکنیم؟

جاده های خاکی محله های عشایری که مدت چند سال است به علت نبودن ماشین آلات راه سازی دست نخورده است همچنان معطل مانده است.
۲- باز هم در اینجا به ایل ایلخانی کم لطفی شده است و جاده مسافر به کال عبدالغنی که من در جلسه چند روز گذشته خدمت امام جمعه محترم بودیم گفتیم: چرا برخی از مسئولین کاری که در بخش می‌شود، برخی از #مسئولین_در_جریان_نیستند در بخش
جاده خیلی مهم است؛ باید مطالعه شود؛ باید نظرسنجی شود؛ خود ما بعنوان نماینده عشایر اصلا خبر نداشتیم!

الان هم از مسئولین محترم تقاضا داریم که مسیر این جاده با ۶ کیلومتر اختلاف تغیر بکنه و کاروانسرایی که همه همشهریان هم دوست دارند که این کاروانسرا که محل اتراق کاروان امام رضا (ع) هم بوده در مسیر راه قرار بگیرد
و این نامه را خدمت شما خواهم داد که مزیت‌هایی که این مسیر دارد چه خواهد بود.
۳_ مشکلات معدن روستایی که تنها معدن فعال در منطقه عشایری میباشد بررسی گردد که عشایر دعاگویی صاحب معدن هستند.
۴_ برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال در منطقه عشایری که با توجه به رشد بالای جمعیت این قشر در دهستان یخاب من بعنوان یک معلم دارم میبینم هر سال مدارس ما رو به افزایش است و رشد جمعیتی از شهرستان طبس هم بالاتر است.
۵_ گازرسانی به دهستان کوه یخاب و اختصاص نیروی بومی برای حفظ مراتع دشت‌های دهستان کوه یخاب، تجهیز اداره امور عشایر در مرکز بخش دستگردان و اختصاص ساختمان به این منظور با توجه به مسافت ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتری تا مرکز شهرستان که البته این در زمانی است که عشایر در بخش هستند و در زمان کوج عشایر تا ۴۰۰ کیلومتر تا مرکز شهرستان خواهند داشت.
۶_ بررسی مشکلات مدارس عشایری و اختصاص سرویس جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان عشایر که هر ساله ترک تحصیل میکنند.

در پایان شنیده شده که ادارات آموزش و پرورش شهرهای زیر ۵ هزار نفر جمعیت در ادارات شهرستان ادغام خواهند شد؛ از استاندار محترم تقاضا داریم شرایط خاص این بخش را در نظر بگیرند و مانع شوند.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن