وارده به عشق اباد خبر سلام علیکم به نظر می رسد این

وارده به عشق اباد خبر
سلام علیکم
به نظر می رسد این پیشنهاد اگر چه ظاهری خیرخواهانه دارد ولیکن از جهاتی مخدوش و محل تامُّل است.
۱- اختصاص مَمَرِّ معاش مردم، در شرایط سخت کنونی، برای جبران ضعف مکانیسم پیگیری از جانب مسئولین محلی و ضعف و تخلف در اجرا از سوی مقامات مافوق در انجام یک پروژه مصوَّب چه وجه شرعی دارد؟
۲-تضادِّ موجود در این نامه چگونه قابل هضم و حل است؟آنجا که به وِخامت اوضاع اقتصادی دولت در حال حاضر اشاره می کند و از وخامت معیشت مردم در همین شرایط سخنی به میان نمی آورد؟
۳- چرا پیشنهاد نشده بخشی از هزینه های سفرهای استانی یا هزینه جلسات هیات دولت یا مجلس یا هزینه هایی که همچنان خرج جنازه گندیده برجام می شود به تحقق این وعده اختصاص یابد؟ چگونه صرفه جویی یک ماهه برای مردم ممکن و برای دولت ناممکن است؟
۴- بررسی های عینی نشان می دهد این دولت همواره تلاش کرده سُفره های مردم را به حُفره هایی برای بلعیدن حقوق و مزایایی آنان تبدیل کند. در چنین شرایطی، مسئولین محترم، آگاهانه یا از سر غفلت، راهکاری(حُفره ای جدید) ارائه کردند که این راهکار بزودی توسط دولتی ها به عنوان یک حیله جدید در چپاول محرومین مطرح خواهد شد و استانداران و فرمانداران موظف به تعلل در اجرای پروژه ها خواهند شد تا سرانجام مردم به ستوه آمده و با التماس و امضای طومار به دولت عارض شوند تا یارانه های ناچیزشان را خرج تحقق وعده های دروغین خود کند و به این ترتیب هر ماه یارانه مردم با شعار علی برکت الله خرج ناکارآمدی های دولت ها خواهد شد. البته گمان می رود از مسئولین محترم‌منطقه که طرحی نو درانداخته و این حیله جدید را فراروی دولت فریب نهادند، تجلیل شود.
۵- پس از شیوع این شیوه تیغ زنی، همواره ما مردم و مسئولین منطقه دستگردان به خاطر این بدعت نامیمون مورد سرزنش افکار عمومی خواهیم بود. امید می رود قبل از واقعه، انحراف در مکانیسم پیگیری را علاج نموده با پرهیز از بدعت گذاری های غیر اصولی، از طریق مجاری و مکانیسم های معقول، مشروع و سیستمی پیگیر مطالبات مردم عزیز باشیم.
۶- به دو دلیل، هیچ ضمانتی برای اختصاص مبلغ کسر شده در محل مذکور وجود ندارد؛ اول، شهرت این دولت به خُلفِ وعده. دوم، مخالفت جدی مسئولین طبس با این پروژه
۷- ماشین حساب می گوید؛ شصت هزار یارانه چهل و پنج هزار تومانی، یک آورده دو میلیارد و هفتصد میلیارد تومانی ایجاد خواهد کرد که با تورم موجود، در خوشبینانه ترین حالت، کفاف استقرار ادوات و تجهیزات و سرپا کردن کارگاه و… را خواهد کرد و اصل مساله که تامین هزینه های اجرا و پیشبرد طرح است، به دلیل همان شرایط وخیم اقتصادی دولت که در نامه به آن اشاره شده است، معطل خواهد ماند.
۸-یادآوری وتاکید می شود پیشنهادهایی همچون اختصاص زکات فطره اهالی یا یارانه اهالی منطقه به این امر، مخصوص شرایطی است که زکات فطره و یارانه، مایحتاج اولیه مردم نبوده و مازاد بر معیشت آنان باشد، حال آنکه مخاطب این نامه یعنی آقای نوبخت، اعلام کرده، جدیدا متوجه شده که بسیاری از مردم با همین یارانه زندگی می کنند.

۹- این مطالب، به معنای مخالفت حقیر با اجرای پروژه راه پیر حاجات نیست بلکه تحقق این امر را ضروری و حق خود و سایر همشهریان عزیزم می دانم، اما بر این باورم که هر کاری اصول و چهارچوبی دارد و تحمیل ناکارآمدی مسئولین بر مردم را ناصواب و غیراصولی می دانم.
۱۰- اینجانب سعی می کنم مَحمل خوبی برای عمل برادران عزیزم پیدا کنم به این عبارت که این نامه در مقام بیان این مطلب است که؛ قرار بود این دولت کاری کند که مردم به این چهل و پنج هزار و پانصد تومان نیازی نداشته باشند حال کاری کرده که خودش به چهل وپنج هزار و پانصد تومان یارانه ما نیازمند شده…
اما از آنجا که اشتهای این دولت را در حیف و میل بیت المال مسلمین دیده ام به این وسیله،مخالفت خود با این طرح را اعلام نموده عرضه می دارم، تصرف در یارانه بنده و خانواده ام را مجاز نمی دانم.
والسلام علیکم ورحمهالله و برکاته
۱۳۹۷/۱۱/۱۲
#حرف_مردم
باسلام

____
مشکلات روستا و منطقه و محله خود را جهت باز نشر در کانال عشق آباد خبر برای ما ارسال کنید.
✅ @eshkhabar
عشق اباد خبر
در راستای تنویر افکار عمومی و عمل به وظیفه رسانه ای خود مطلب را انتشار و هیچ گونه دخالتی در تایید یا رد این مطلب ندارد
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن