رئیس سازمان هواشناسی کشور در طبس: ✅ بیش از پنج

رئیس سازمان هواشناسی کشور در طبس:
✅ بیش از پنج هزار ایستگاه هواشناسی در کشور فعال است/ معیار سنجش دما بر اساس استاندارد سازمان جهانی است

#طبس_نیوز – رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: در کشور بیش از پنج هزار ایستگاه هواشناسی با کاربردهای متفاوتی از جمله بارانسنجی، اقلیم شناسی، فرودگاهی، کشاورزی، جاده ای و خودکار وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، داود پرهیزکار چهارشنبه شب در بازدید از اداره هواشناسی طبس افزود: این موارد جدای از سیستم های راداری است که در کشور داریم.

وی با اشاره به اهمیت اطلاعات هواشناسی ادامه داد: یک هواپیما بدون اطلاعات هواشناسی پرواز نمی کند و حتی میزان بارگیری یک هواپیما به میزان دمای هوا بستگی دارد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور همچنین در جمع خبرنگاران بیان کرد: در یک موافقت شفاهی با سازمان اداری استخدامی قول مجوز استخدام ۸۵۰ نفر نیروی جدید به سازمان هواشناسی کشور داده شده است.

وی ادامه داد: اگر تا پایان سال این مجوز را بدهند ما بلافاصله آگهی آن را خواهیم داد و برای جذب نیرو اقدام خواهیم کرد.

پرهیزکار اظهار داشت: از جمله این نیروها برای تامین نیروی هواشناسی فرودگاه طبس به کارگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: از لحاظ عمرانی در شهرستان طبس یک ایستگاه مقرر شده است که در شهر عشق آباد احداث کنیم که اقدامات اولیه آن انجام شده است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: بخشی از اعتبار ساخت آن را استان تامین کرده است و بخشی به صورت ملی ستاد تامین اعتبار خواهد کرد و یک ایستگاه خودکار در این شهر تا نیمه اول سال ۹۸ نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی در پاسخ به شایعاتی پیرامون تفاوت دمایی که مردم به ویژه در تابستان احساس می‌کنند نسبت به دمای اعلام شده توسط هواشناسی گفت: دمای هوا در سازمان هواشناسی بر اساس شرایط استاندارد جهانی اندازه گیری می شود و ملزم و مکلف هستیم که دما را در این شرایط بسنجیم.

وی افزود: چیزی که هموطنان ما اندازه گیری می کنند هیچ کدام از شاخص های جهانی را دارا نیست و به همین خاطر دمای دیگری را اندازه گیری می کنند و سازمان هواشناسی بر اساس شاخص های سازمان جهانی هواشناسی دمای هوا را اندازه می‌گیرد.

رئیس اداره هواشناسی طبس در این بازدید بیان کرد: در شهرستان طبس ۱۲ ایستگاه بارانسنجی و سه ایستگاه اقلیم شناسی داریم.

مهدی محمد شاهی افزود: ایستگاه اقلیم شناسی شهر عشق آباد در حال تبدیل به ایستگاه خودکار است و دو ایستگاه اقلیم شناسی دیگر در شهر دیهوک و معدن پروده شهرستان طبس قرار دارد.

وی با اشاره به ایجاد سامانه توسعه هواشناسی کاربردی(تهک) در طبس گفت: با توجه به اقلیم های متفاوت و گستردگی شهرستان ایجاد این سامانه در شهرستان طبس ضروری بود.

رئیس اداره هواشناسی طبس افزود: برای اجرای این سامانه کشاورزان پیشرو و دهیاران را اطلاع رسانی کردیم و هم اکنون هر چهارشنبه توصیه های هواشناسی کشاورزی را با همکاری پیش بینی استان و جهاد کشاورزی اطلاع رسانی می کنیم./طبس_نیوز
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن