حسین نا: #تجهیزات_پزشکی_طبس #قربانی_لابی‌های_کشوری #وعده_سرخرمن_برای_طبس یک مقام آگاه خبر داد: دستگاه MRI مورد پیگیری

حسین نا:
#تجهیزات_پزشکی_طبس
#قربانی_لابی‌های_کشوری
#وعده_سرخرمن_برای_طبس

یک مقام آگاه خبر داد: دستگاه MRI مورد پیگیری فرزندان طبس در کشور که براساس قول مساعد وزیر بهداشت و نیز دستور دکتر جان بابایی معاون وزارت بهداشت و درمان؛ قرار بود به طبس اختصاص یابد، روانه فردوس خواهد شد.

این درحالیست که شهرستان فردوس در فاصله ۶۰ کیلومتری خود یعنی در گناباد به پیشرفته‌ترین دستگاه ام ار آی کشور دسترسی دارد و طبس به واسطه فاصله‌های بیش از ۲۵۰ کیلومتری با مراکز استان‌ها و نیز قرار گرفتن در تقاطع استراتژیک ۷ استان مهم کشور، همچنان مستحق این تجهیزات پزشکی است و با عدم تخصیص دستگاه ام ار آی فعلی به طبس، بازهم با جان عده کثیری از هموطنان و همشهریان بازی خواهد شد.

گفتنی است؛ در سفر آقای معتمدیان استاندار خراسان جنوبی که ۵ دی‌ماه ۹۷ به طبس انجام شد، در جلسه شورای اداری مصوب گردید: اولین دستگاه MRI که وارد استان شود به بیمارستان طبس اختصاص یابد و اکنون این دستگاه توسط وزارت بهداشت تامین و در آستانه حمل به بیرجند برای نصب در یکی از بیمارستان‌های خراسان جنوبی است.

اما اتفاق ناخوشایند در این مطالبه بحق مردم طبس آنجاست که وزارت بهداشت تفاهم‌نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ارسال می‌کند و از مدیران درمانی استان خراسان می‌خواهد بدون هیچگونه اختیار و یا دخالتی آن را امضاء نماید که دستگاه ام ار آی موجود در وزارت‌خانه که توسط هیئت‌امنای ارزی تهیه شده به بیمارستان فردوس اختصاص یابد و این یعنی مصوبه سفر استاندار به شهرستان طبس بواسطه یک لابی قوی در کشور بازیچه قرار گرفته و محل اختصاص اولین دستگاه MRI قبل از ورود به استان مشخص گردیده است و اینجاست که حق طبس وسیع و پرخطر و نیازمند تجهیزات پزشکی، تضییع روابط خواهد شد.

یک منبع آگاه می‌گوید: مدیران وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراض مسئولان شهرستانی و استانی درباره مکان تخصیص دستگاه مورد مناقشه، گفته‌اند: دستگاه ام ار آی طبس را از طریق خیرین تامین نمایید.

و در حالیکه یک دستگاه MRI بیش از میلیاردها تومان قیمت دارد، چگونه و به واسطه کدام خیری می‌توان تهیه کرد!؟ پس وعده سرخرمن وزارت بهداشت برای طبس و تخم طلایش برای فردوس خواهد ماند و مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی نیز بازیچه روابط در کشور خواهد شد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن