مدیر مسئول موسسه قرآن و عترت منهاج عشق آباد؛  کیسه ای

مدیر مسئول موسسه قرآن و عترت منهاج عشق آباد؛ 
کیسه ای که به بهانه آموزش قرآن دوخته نشد
تمامی کلاس هایشان رایگان برگزار می شود و اساتید هم برای خدمت به قرآن؛ افتخاری پای کار ‌آمده اند و معتقدند برای توسعه فرهنگ قرآنی کیسه ای ندوخته اند.

مدیر مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در طبس گفت: این موسسه در سال ۱۳۹۰ و با مجوز معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت و شروع به کار کرد.

محمد رجب زاده عنوان داشت: آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع)، برگزاری کلاس های احکام، مشاوره، برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات فرهنگی و قرآنی از مهمترین فعالیت های موسسه قرآنی منهاج است.

وی با اشاره به اینکه محدوده سنی فراگیران، از کودکان پنج سال تا بزرگسالان، بدون محدودیت است، افزود: میزان شهریه دریافتی از قرآن آموزان از ابتدای تاسیس موسسه در سال ۱۳۹۰ تاکنون، صفر و تمامی کلاس ها ۱۰۰ درصد رایگان هستند.

مدیر مسئول موسسه قرآنی منهاج گفت: انگیزه ما در برگزاری رایگان کلاس ها این است که اعتقاد داریم برای آموزش مسائل دینی و قرآنی نباید بیشتر از حد هزینه های ضروری و آن هم البته در صورت تامین نشدن از منابع دیگر، از فراگیر شهریه دریافت کرد.

رجب زاده افزود: با توجه به اینکه منطقه ما، محروم است و بیشتر افراد مشکل مالی دارند، تلاش کرده ایم تا با رایگان برگزار کردن کلاس‌ها؛ امکان حضور محروم‌ترین افراد را در کلاس‌ها فراهم کنیم و این طور نباشد که کسی به جهت فقر مالی از ثروت عظیم معنوی قرآن و معارف دین محروم شود.

وی در ادامه از نتایج این نوع عملکرد گفت و عنوان داشت: این شیوه باعث شد که مردم بخش دستگردان مؤسسه قرآنی منهاج را از خودشان بدانند و در عمل، این موسسه، مردمی شود و کسانی که وضعیت مالی بهتری دارند، داوطلبانه به مؤسسه کمک کنند و حتی برخی خیرات برای امواتشان را به مؤسسه بدهند.

مدیرمسئول موسسه منهاج در پاسخ به اینکه آیا موسسات دیگر از رایگان برگزار کردن کلاس‌های شما ابراز نارضایتی داشته اند؟ گفت: اقدام رایگان کردن خدمات ما برای دیگر مؤسسات بدون شک خوشایند و مطلوب نیست و عکس العمل هایی هم در ابتدای کار وجود داشته است؛ اما با حمایت بسیار خوب مردم، گلایه ها برطرف شد.

رجب زاده بیان داشت: هزینه های موسسه قرآنی منهاج از محل کمک‌ها و نذورات مردمی تامین می شود.

مدیر مسئول موسسه منهاج ادامه داد: موارد زیادی نذورات داشته ایم و خدا را شاکریم که مؤسسه بجایی رسیده است که مردم همانطور که به مسجد و حسینیه محلشان توجه دارند، این چنین نگاهی نیز به این موسسه دارند.

این فعال حوزه قرآن و عترت گفت: میانگین تعداد کلاس ها و فراگیران، حداقل ۴۰ کلاس و حدود ۵۰۰ نفر قرآن آموز، در سال است و تعداد کارکنان و مربیان موسسه قرآنی منهاج  ۱۰ نفر است که بیشتر کارها به صورت افتخاری انجام می شود و افراد داوطلبانه این کارها را انجام می دهند و باعث می شود در هزینه های مؤسسه صرفه جویی شود.

وی همچنین اظهار داشت: مجموعه هیئت مدیره حقوق بگیر ادارات دیگر هستند و نیازی به پول مؤسسه ندارند و تمام کارهای اداری و بخشی از تدریس که توسط اعضای هیئت مدیره انجام می شود، به صورت افتخاری است.

رجب زاده افزود: از ابتدای تاسیس هم هدف همین بوده که خدمتی برای قرآن و عترت در این منطقه محروم انجام شود و هیچ کس به قول معروف برای آن کیسه ندوخته بود.

مدیر مسئول موسسه منهاج بیان کرد: حوزه فعالیت این موسسه، شهرستان طبس و مرکز فعالیت آن، شهر عشق آباد است و در فضای مجازی، سایت این موسسه به نام پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی مذهبی فلاح فعالیت می کند.

وی افزود: ساختمان موسسه قرآنی منهاج با زمینی به مساحت ۶۵۰ مترمربع و با ۳۲۰ مترمربع زیربنا با هزینه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، در دهه مبارک فجر سال ۱۳۹۶ به طور رسمی افتتاح شد.

رجب زاده گفت: از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال، از بنیاد برکت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، از طرف خیرین و جمع آوری کمک های مردمی مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و از آستان قدس رضوی تعداد ۲۵ تخته فرش در ساخت و تجهیز موسسه قرآنی منهاج کمک شد.

لازم به ذکر است: در شهرستان طبس هم اکنون چهار موسسه فرهنگی قرآن و عترت، مشغول فعالیت هستند و ۲ موسسه دیگر نیز مراحل نهایی اخذ مجوز خود را می گذرانند.
 عشق آباد خبر
@eshkabar

منبع خبرگزاری شبستان
این خبر را مشاهده فرمائید
http://shabestan.ir/detail/News/804954
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن