‍ ۲۵ اسفند ماه، روز شهردار به عنوان سالروز شهادت

‍ ۲۵ اسفند ماه، روز شهردار به عنوان سالروز شهادت شهید مهدی باکری، به عنوان شهردار ارومیه زمانی در دستور کار شورای عالی استان ها قرار گرفت که شهرداری ها به لوکوموتیوی برای به حرکت در آوردن قطار توسعه شهری تبدیل شده اند.
در این روز که سند آن در سیزدهین نشست شورای عالی استان ها به نام تقویم ایران خورد، هر چند تنها در حد یک نام و یک روز به نام شهردار، اما حرکت جهادی شهرداران در این ایام و دست و پنجه نرم کردن آنها با مشکلاتی از قبیل تحریم ها، رکود و تورم به حرکتی مبدل شده که می تواند زمینه جهادِ ساخت و ساز را پس از سال های دفاع مقدس در ذهن متبادر سازد.
آن روزها بوی باروت بود و خمپاره و آتش و دود و این روزها بوی شب بو، اقاقیا و سنبل است و ساخت و ساز و خدمت؛ و هر دو از جنس دفاع از میهن و وطن است.یکی با جامه رزم و دیگری با پوشاندن جامه بزم بر تن شهر.
گلخند نشاطی که بر لبان شهروندان می نشیند در اثر رشادتی است که روزی سرو قدان بلند قامت ایران اسلامی در عرصه ایثار و شهادت به منصه ظهور و بروز گذاشتند و این آرامش، مرهون غرش طوفان گون آن روزهای باکری ها، خرازی ها، ردانی ها و … است.
به همین بهانه و به مناسبت روز شهردار(۲۵ اسفند ماه) روز شهادت شهید مهدی باکری را به همه شهرداران ایران زمین به ویژه شهرداران سختکوش استان خراسان جنوبی تبریک عرض می نمایم.
محمود ملکی
شهردار عشق آباد
 @eshkabar
ارسال شده توسط:M N
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن