‍ #نشست_شوراها_با_امام‌جمعه #انتقاد_از_نادیده_گرفتن_شوراها #قدردانی_از_استاندار_و_امام‌جمعه #راه‌ها_و_بهداشت_درمان_ضعیف_بخش‌ها ✍ قسمت اول رییس شورای اسلامی شهرستان طبس در دیدار

‍ #نشست_شوراها_با_امام‌جمعه
#انتقاد_از_نادیده_گرفتن_شوراها
#قدردانی_از_استاندار_و_امام‌جمعه
#راه‌ها_و_بهداشت_درمان_ضعیف_بخش‌ها

✍ قسمت اول

رییس شورای اسلامی شهرستان طبس در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمدی که به مناسبت بزرگداشت روز شوراهای اسلامی برگزار شده بود؛ گفت: شرایط کشور خاص است اما اعضای شوراهای شهر و روستا سعی کرده‌اند با اقدامات شایسته ای در مسیر مبارزه با ویروس کرونا موثر باشند و تلاش شده شهرستان طبس از حمایت بنیاد برکت، ستاد فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان بهره‌مند شوند که حضور ارزشمند این ۳ نهاد عالیرتبه کشوری بزودی در منطقه دیده خواهد شد.

آقای مهدی مرادی از تلاش مجموعه بهداشت و درمان و همراه انقلابی و جهادی گروه های آتش به اختیار بویژه بسیجیان قدردانی کرد و افزود: مدیریت گروه های جهادی توسط امامان جمعه، فرمانده بسیج سپاه ناحیه شهرستان و طلاب در گروه های جهادی موجب ایجاد امید اجتماعی شد.

وی خدمات و پیگیری‌های حجت الاسلام دکتر محمدی، سرهنگ رمضانعلی فرحبخش، دکتر وحیدرضا گازرانی، آقای حسن فروزانفر و حجت الاسلام مجید نصیرایی را برای شهرستان شایسته ارزیابی کرد و گفت: با تلاش مجدانه استاندار مردمی و انقلابی دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس و ام آر ای که از سال گذشته به طور جدی توسط امام جمعه و شورای اسلامی شهر و شهرستان در تهران پیگیری شده بود؛ به لطف توجه ویژه نماینده عالی دولت در استان، به طبس می‌آید.

وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان بخش های مرکزی، دستگردان و دیهوک نیازمند توجه ویژه است و تردد مردم برای دسترسی به خدمات و پزشک متخصص در مرکز شهرستان موجب تحمیل هزینه و خطرات جاده ای می‌گردد و البته تلاش و پیگیری شد که بخش دیالیز در شهر عشق آباد راه اندازی شود که بزودی بهره‌برداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تاکید کرد: مناطق عشایری در روستاهای تابعه شهرستان مشکل جدی آب در فصل گرم سال دارند که پیگیری جدی شوراها و‌ مسوولان را می‌طلبد و این معضل باید در دستور کار مدیران مرتبط قرار گیرد.

آقای ابوطالب برهانی نیز در این جلسه به ضعف‌های حوزه بهداشت و درمان بویژه در بخش دستگردان انتقاد کرد و گفت: با توجه به وسعت شهرستان و دور دست بودن روستاهای تابعه بخش دستگردان نیاز است که تجهیزات درمانگاه عشق‌آباد افزایش یافته و داروخانه ها به صورت شبانه روزی در مراکز درمانی فعال شوند.

عضو شورای شهر عشق‌آباد افزود: بروکراسی اداری در بخش ها بسیار مشکل ساز شده و‌ چون برخی ادارات در بخش‌های تابعه شهرستان طبس، نمایندگی ندارند؛ موجب تحمیل مسافت تردد، هزینه و خطرات جاده‌ای می‌شود در حالیکه یک کارمند می‌تواند در مراکز بخش مستقر شود و مشکلات را به حداقل برساند.

وی تاکید کرد: تجهیزات راهداری مستقر برای اصلاح جاده های خاکی عشایر و روستاهای دورافتاده و بعضی صعب العبور در بخش دستگردان بسیار ضعیف است و همین باعث می‌شود بحران‌ها چند برابر شوند و لازم است که در این زمینه توجه جدی صورت گیرد چون جان هموطنان زیادی در این کمبود به خطر می‌افتد.

عضو شورای شهر عشق‌آباد افزود: راه عشق‌آباد به پیرحاجات بعنوان یک قصه پرغصه شده که هرچه گفته ایم توجه نمی شود و دستگردان با توجه به فقدان مناطق گردشگری مناسب می‌تواند با این مسیر ۵۰ کیلومتری به یک روستای زیارتی و هدف گردشگری دسترسی داشته باشد و از طرفی آب نماهای مسیر عشق آباد _ بردسکن که بیشتر اوقات حادثه ساز بوده‌اند لازم است که حذف شود که قول‌هایی داده شد اما عملی نشد و جاده عشق آباد به ده محمد نیز اصلا وضعیت مناسبی ندارد نیست که مستلزم ورد جدی مسوولان است.

آقای برهانی گفت: بیماری کرونا نقش سازنده مردم را نشان داد و اگر دولت به موقع وارد می شد و کار می کرد؛ بسیاری مشکلات به وجود نمی‌آمد و در سایر مشکلات هم همین است.

عضو شورای اسلامی شهر عشق‌آباد و تمامی منتخبان مردم در شوراها از عدم توجه مسئولان به جایگاه واقعی و قانونی شوراهای اسلامی شهر و روستا انتقاد کردند و خواستار اصلاح این دیدگاه شدند.

فصل هفتم از اصل یکصدم قانون اساسی کشور می‌گوید: برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏،
بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضیات‏ محلی‏، اداره‏ امور هر روستا، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ با نظارت‏ شورایی‏ به‏ نام‏ شورای‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ صورت‏ می‏‌گیرد که‏ اعضاءی‏ آن‏ را مردم‏ همان‏ محل‏ انتخاب‏ می‏ کنند.
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن