حجه الاسلام هاشم محمدیان عشق آبادی از افتخارات بخش دستگردان حجه

حجه الاسلام هاشم محمدیان عشق آبادی از افتخارات بخش دستگردان

حجه الاسلام هاشم محمدیان عشق آبادی فرزند حسن  اهل عشق آباد می باشند که ساکن شهرقم بودند و از اساتید و محققین  حوزه علمیه قم بودند. وی جزء اولین فارغ التحصیلان دبیرستان عشق آباد مقطع متوسطه در خرداد ۱۳۵۹ است .

ایشان بیان نمود که من ازکودکی به دو چیز خیلی علاقه داشتم :

 یکی معلمی که از دیماه ۱۳۶۱ تا شهریور۱۳۶۳به عنوان دبیر دبیرستانهای کرمانشاه  و اولین مسئول تربیت معلم شهرستان صحنه  مشغول به کار بودم  .  

دوم طلبگی بود که از سال مهرماه  ۱۳۶۳ پس از موفقیت در امتحان ورودی  در قم مشغول به تحصیل دروس حوزه شدم .

میزان تحصیلات حجه الاسلام محمدیان  خارج  ورشته تخصصی ایشان تفسیر قرآن و نهج البلاغه است ودر محضر اساتید بزرگی همچون  آیت الله پایانی ، آیت الله دوزدوزانی ، آیت الله العظمی فاضل لنکرانی ، آیت الله العظمی میرزا جواد آقا تهرانی ، آیت الله العظمی وحید خراسانی  تلمذ نموده اند .ایشان در در س اقتصاد را در محضر آیت الله العظمی نوری همدانی ودر درس روانشناسی را در محضر آیت الله آل اسحاق کسب علم نموده اند .

حجه الاسلام محمدیان در حال حاضر بیشتر به تحقیق در زمینه های نهج البلاغه و روایات با گرایش تبلیغ مشغول است .

از حجهالاسلام محمدیان سؤال شد که چرا ملبس به لباس روحانیت نمی شوید ؟ ایشان در پاسخ بیان نمود که  انتظارات مردم از روحانیت بالا رفته و بنده  اعتقاد دارم که تا انسان به حد اجتهاد نرسیده و یا حداقل قریب الاجتهاد نشده  نباید لباس بپوشد .

ایشان در پاسخ سؤال ما که مهمترین معضل فعلی جامعه از نظر شما چیست و راه حل آن را در چه می دانید ؟ اظهار داشت که  دنیازدگی افراطی است  و راه حل آن معرفی صحیح دین  توسط کارشناسان  و روحانیون کارکشته و درس خوانده و ملا به معنای واقعی و بدور از هرگونه احساسات است .

از ایشان سؤال شد که توصیه شما به کسانی که می خواهند وارد تحصیلات حوزوی شوند و یا در سالهای اولیه حوزه هستند چیست ؟  ایشان بیان نمود که فقط درس ، درس ، درس

لازم به ذکر است که حجه الاسلام محمدیان  از جمله کسانی است که اگر چه در شهر قم سکونت دارد اما به صورت مرتب و جدی مسائل مربوط به عمران و توسعه بخش دستگردان را در سطح شهرستان ، استان و مرکز پی گیری می نماید.
عشق آباد خبر
@eshkabar
عشق آباد خبر در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/eshkabar
ارسال شده توسط:علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن