‍ ♦️کشف اجزای متعلق به شکار غیر مجاز ۲۰ رأس

‍ ♦️کشف اجزای متعلق به شکار غیر مجاز ۲۰ رأس قوچ و کل وحشی از منزل متخلف سابقه‌دار در شهرستان طبس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس در این باره گفت: پیرو دریافت گزارشاتی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز توسط شخصی با هویت معلوم، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس با همراهی مأمورین محترم انتظامی ده محمد پس از کسب مجوز قضایی از منزل این متهم بازرسی نمودند.

حاتمی افزود: در جریان بازرسی از منزل این متهم یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی، مقداری گوشت متعلق به گوسفند وحشی، تعداد ۱۴ عدد شاخ قوچ وحشی و ۶ عدد شاخ مربوط به کل وحشی کشف و ضبط گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: متهم این پرونده که با بی‌رحمی اقدام به نسل کشی حیات وحش نموده است جهت رسیدگی به جرم به مقامات محترم قضایی بخش دستگردان طبس معرفی گردید.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس یاد آور شد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس کل یا قوچ وحشی معادل دویست و پنجاه میلیون ریال تعیین شده است لذا متهم می‌بایست مبلغ پنج میلیارد ریال را به حساب دولت واریز نماید.

حاتمی تصریح کرد: متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده، محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس تصویب نامه جدید هیأت وزیران به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن