نماز جمعه این هفته عشق‌آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین

نماز جمعه این هفته عشق‌آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور اقامه شد
✅حجت الاسلام و المسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد در ابتدای خطبه دوم به مشکل کمبود آب آشامیدنی در روستاهای بخش دستگردان اشاره کرد و گفت :یکی از مشکلات بزرگی که بیشتر استان های ما را بالاخص استان خراسان جنوبی را تهدید می کند مساله خشکسالی است همه عزیزان مستحضر هستند که چند سالی است که نزولات اسمانی بالاخص در این منطقه کم شده است و ما هم در تامین اب شرب وهم کشاورزی دچار مشکلاتی شدیم.از جمله مشکلات مهم بخش دستگردان تامین اب شرب مناسب است که چند سالی است در برخی از روستاهای ما دچار مشکل شده ومردم عزیز ما از این مساله رنج می برند.
❇️خطیب جمعه عشق آباد در ادامه به فرسودگی ۸۰ کیلومتر شبکه آبرسانی و هدر رفت آب در بخش دستگردان اشاره کرد و گفت : اول اینکه ما در بخش بیش از ۸۰ کیلومتر از شبکه ابرسانی ما فرسوده است وما هدر رفت اب داریم.ابی که الان از ارزش بالایی برخوردار است نباید نسبت به این مساله مهم بی تفاوت بود .البته این متراژ بالا از فرسودگی باید از سالهای گذشته مورد توجه قرار می گرفت وهر سال مقداری از ان تعوض یا ترمیم می شد.
◀️مساله دوم که مربوط به مردم عزیزمان است اینکه نسبت به مصرف اب خیلی دقت داشته باشند واسراف نکنند و توجه زیادی به صرفه جویی در این مساله داشته باشند.ومردم با صرفه جویی در این کار ومسئولین محترم هم با پیگیری خودشان در جلوگیری از هدر رفت اب، ان شاالله بتوانیم این مشکل مهم را در منطقه به حداقل برسانیم.و مسئولین محترم در شهرستان واستان توجه داشته باشند با توجه به اینکه ما ایام محرم را هم در پیش داریم وجمعیت بخش افزایش بیش از دو برابری خواهد داشت عزیزان به جد پیگیر باشند تا ان شاالله شاهد اینگونه مشکلات در ایام محرم نباشیم.
❇️امام جمعه عشق آباد در ادامه به سالروز رحلت حضرت امام و و بیانات گهربار رهبری اشاره کرد و گفت هفته ای که گذشت در سالروز رحلت حضرت امام بیانات گهر بار مقام عظمای ولایت را در حرم حضرت امام داشتیم که جادارد این ارشاد ها وتوصیه ها برای همه ما چراغ راه باشد.امامی که مانند یک خورشید درخشید و سرآمد تاریخ ایران اسلامی شد.حضرت اقا بیان کردند امام باعث سه تحول در کشور و امت اسلامی و سطح جهان شدند که این تحولات بزرگ تنها با عوامل سخت افزاری همچون صفحات کاغذ و نوارهای ضبط صوت بود که تنها عوامل سخت‌افزاری امام برای رساندن پیام‌ها و سخنان‌شان به مردم بود. و آنچه امام را به آن فعالیت‌های معجزه‌آسا قادر ساخت، دو عامل مهم نرم‌افزاری یعنی «ایمان» و «امید» بود.
حضرت امام شعار ما می توانیم را در فرزندان این مرز وبوم نهادینه کرد وشاگردانی تربیت کرد که در عرصه نظامی در ۸ سال دفاع مقدس با کمترین امکانات نظامی ولی با قدرتی همچون ایمان وامید به وعده های الهی توانستند در برابر دشمنان پیروز شوند.

❇️وی در ادامه به امکانات و مشکلات اول انقلاب اشاره کرد و گفت : امکانات نظامی ایران در اول انقلاب چقدر بود؟ در زمان جنگ چقدر به شهرهای ما حمله می شد و مردم بی گناه ما را به خاک و خون می کشیدند. موشک می زدند و ما نمی‌توانستیم کاری بکنیم ولی الان سربازان ولایت در عرصه نظامی چه کردند موشکی به نام فتاح می سازند که در دنیا چهار کشور شبیه به این فناوری را دارد موشکی فراصوت که پیام هایی دارد:
◀️۱: اول اینکه وضعیت کشور ما از حالت بازدارندگی و دفاعی به حالت تهاجمی رسیده است
◀️.۲: پیام دیگر از پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه و اطمینان بخشی ایران به دوستان و کشورهای منطقه مبنی بر آمادگی جهت تامین امنیت سراسری در منطقه است که این در حال شکل گیری است.
لذا آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران بود ولی به حول و قوه الهی عزت و اقتدار ملت ایران روز به روز در حال افزایش است و ساخت این موشک در شرایط تحریم و فشار سنگین غرب با تکیه بر توان داخلی بوده است که این نشان از آن است که در برابر سلاح ایمان و امید هیچ سلاحی نمی تواند کارساز باشد.
◀️۳: یک پیام دیگری هم به صنایع داخلی خصوصاً صنعت خودروسازی داشت که رئیس جمهور کشورمان در آیین رونمایی از این موشک به آن اشاره کردند مرد که چرا صنعت دفاعی با این همه تهدید و تحریم پیشرفت داشته ولی در سایر بخش ها چنین موضوعی را شاهد نیستیم لذا باید این علم و فناوری و سایر صنایع هم سرریز شود تا کار صنعت در کشور رشد پیدا کند.
البته ما مشکلات معیشتی و اقتصادی فراوانی هم داریم که دولت با کارهای زیربنایی و زیرساختی در حال رفع این مشکلات است که انشاالله اثراتش را به زودی در مهار تورم و رشد تولید را خواهیم دید.
عشق آباد خبر در پیام رسان ایتا

https://eitaa.com/eshkabar
ارسال شده توسط:علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن