⛈سیل اخیر، دردها و درس‌ها ✍️مهدی یزدانیان ابتدا لازم می‌دانم از

⛈سیل اخیر، دردها و درس‌ها
✍️مهدی یزدانیان

ابتدا لازم می‌دانم از زحمات برادران رجب‌زاده برای مدیریت کانال مردمی عشق‌آباد خبر کمال تشکر را داشته باشم. در چند سال همکاری با عشق‌آباد خبر شاهد رعایت اخلاق رسانه و خبرنگاری از طرف ایشان بودم که برای راستی‌آزمایی اخبار و انتقادها متحمل هزینه‌هایی می‌شوند. در بحث سیل اخیر و انعکاس نظرات مردم آسیب‌دیده سنگ‌تمام گذاشتند. این رسانه را با حمایت‌های مادی و معنوی تقویت نماییم.

در فیلم مصاحبۀ مردمی، به اقدام جناب بخشدار خرده گرفته شد که به جای تجهیز بخشداری به وسایل سنگین ایمن ساز ، با سطل ماست آب را از منازل بیرون می ریزند.
بعید می دانم آقای شمسایی برای دریافت تجهیرات مهار بحران ، اقدامی نکرده باشند و آنچه این احتمال را تقویت می کند ، بی توجهی به بخش دستگردان در اکثر دوره هاست. علی ای حال در نبود ابزار کارآمد
میشد قبل از وقوع بحران ۵۰ کیسه به همراه یک ماشین شن بر درب منازل می‌گذاشتند تا مردم از ورود آب به خانه جلوگیری نمایند.
لازم به ذکر است که در سال‌های ابتدایی احیای شوراها، جلساتی هفتگی، گفتگو مسئولین با مردم برگزار می‌شد که متأسفانه تعطیل شد. مردم شریف توانایی‌های در حل مشکلات دارند، خصوصاً بزرگوارانی که در کارهای دولتی عمرانی دارای سابقه و تجربه هستند. از تجربیاتشان باید استفاده شود.

✅ اما چه باید کرد؟
۱- انشالله بخشدار محترم برای برآورد خسارات کمیته‌ای تشکیل دهند.
۲- جناب آقای شمسایی را انسانی شریف و متدین می‌دانم و اگر قصوری از طرف ایشان بوده با شجاعت خواهند پذیرفت و بر عزتشان افزوده خواهد شد.
۳- نماز سیاسی عبادی جمعه وقتی تأثیرگذار است که امام جمعه و پدر معنوی شهر، به صورت شفاف حق و حقوق مردم را مطالبه کنند و اگر خطایی از جانب مسئولین صورت گرفته که تضییع حقوق مردم شده است، مطالبه‌گر حق مردم باشند.
۴-قطعا بخشدار جهادی ما، بیانات و شکوه هایی از مسئولین شهرستانی و استانی دارند که پیشنهاد می شود در مراسم نماز جمعه این هفته بیان شود. صداقت با مردم ، حمایت مردم را مضاعف می کند

این خسارتی که به مردم عزیزمان وارد شد، بیانگر محرومیت زایدالوصف مردمان نیک منطقۀ دستگردان است. مسئولین طبس و استان خواهشا چند وسیلۀ مناسب برای بخشداری، شهرداری، ستاد بحران و مردم فراهم کنید که بتوانیم از خودمان در مقابل این بحران‌ها دفاع کنیم. یا شاید مردم این خطه به خاطر مطالبه ارتقا خطاکارند و باید محروم بمانندتصویری که از این بحران منتشر شد درد آور است که مردم در نبود تجهیزات سنگین و کارآمد ، سطلی به دست گرفته و آب را از خانه بیرون می ریختند ، اما چه فایده…

از بسیجیان محترم که همیشه در بحران‌ها یاور مردم هستند، کمال تشکر را دارم.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن