#سخنان_فرماندار_ویژه_طبس #پرهیز_از_سیاسی_کاری #بخش_پایانی قسمت پایانی سخنان مهندس «علی‌اکبر رحیمی» معاون استاندار و

#سخنان_فرماندار_ویژه_طبس
#پرهیز_از_سیاسی_کاری
#بخش_پایانی

قسمت پایانی سخنان مهندس «علی‌اکبر رحیمی» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس که شامگاه چهارشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴٠۱ در هیئت رزمندگان اسلام بیان شده است؛ در ذیل بخوانید:

درآمدی که از ترانزیت کالا در مسیر ریلی راه آهن و جاده‌ای کشور به دست می آید از درآمد بیشتر است که ما در شهرستان طبس این دو ظرفیت مهم را داریم و تلاش می‌کنیم با پیگیری و جدیت به این بهره برداری نزدیک شویم.

جلسات متعدد توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تهران موجب شد فعالان اقتصادی و سهامداران عمده کک به افزایش ظرفیت تولید کارخانه کک طبس کمک کنند که بزودی شاهد توسعه بهره برداری خواهیم بود و بنابر قول داده شده تا اسفندماه سالجاری تعداد ۶ باطری این کارخانه فعال می‌شوند که همین اقدام حدود ۳٠٠ نفر جذب نیروی کار خواهد داشت و امکان احداث نیروگاه برق نیز فراهم می‌کند.

کارخانه کک، حدود ۱٠ هزار میلیارد تومان گردش مالی در سال دارد که اعمال سهم قانونی حق شهرستان، مبلغ ۹٠ میلیارد تومان می‌شود که در کنار اعتبارات ۷۱ میلیارد تومانی سالانه طبس؛ مبلغ قابل توجهی است.

میزان ۶٠٠ میلیارد دلار زغالسنگ از مناطق درحال استخراج شهرستان طبس آماده بهره‌برداری است که باید از زمین خارج و فرآوری شود تا هرچه زودتر به منافع کلان آن دسترسی پیدا کنیم و این نشان می‌دهد که ظرفیت بسیار عظیم و ارزشمندی در اختیار شهرستان طبس می باشد.

حدود ۹ میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان جذب اعتبار پروژه های حوزه آب‌رسانی شهرستان طبس در ۶ ماه گذشته بوده که نمونه‌های آن پروژه آبرسانی به دهستان منتظریه در بخش مرکزی به طول ۱۸ کیلومتر و خط انتقال دهستان کویر در بخش دیهوک به طول ۳۳ کیلومتر از آن جمله است و اصلاح شبکه فرسوده آب شهری طبس نیز هم اکنون درحال اجرا می‌باشد که در همین راستا حدود ۱٠٠ میلیارد تومان اعتبار در حال استفاده و جذب می‌باشد و اگر همین مورد اصلاح شبکه آب در چند سال گذشته هر سال ۵ کیلومتر انجام می گرفت، اکنون کار پایان یافته بود و اعتبار کمتری نیز هزینه می‌شد.

در طرح جهش ملی مسکن میزان ۱۱ کیلومتر لوله کشی آب با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و اجرای شبکه برق با حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در سایت ۵۰ هکتاری انجام و در ۷۹ هکتاری نیز بعد از پایان آماده‌سازی آغاز می‌شود.

احداث ۱۴ کیلومتر جاده خاکی معدن ممرادکو در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد و آسفالت راه روستایی جمز به کمربندی شهر طبس نیز پس از سالها انتظار انجام شد.

بر اساس توصیه های دولت و نیز تصمیم شهرستانی تلاش می کنیم پروژه جدیدی را کلنگ‌زنی نکنیم و همین پروژه‌هایی که سالهاست بر زمین مانده و برخی از آنها به صورت نیمه تمام با هزینه بسیار در حال نابودی است را به سرانجام و بهره‌برداری برسانیم.

موارد مستندی در شهرستان وجود داشت که سرمایه گذار به خاطر گره خوردن کارهایش، قصد ترک طبس را داشت اما با همت همه جانبه مسئولان و نماینده مردم و همراهی استاندار و مدیران کل و پیگیری بخشداران در راستای توسعه اقتصادی، گره از مشکلات آنها باز شد و قانع به ادامه کار شدند.

هر سال خرید کاه برای دام های شهرستان طبس در مردادماه انجام شده که امسال حدود هزار تن در اسفندماه گذشته از جنوب کشور خریداری شده که ۳۰۰ تن تحویل دامداران و بقیه نیز به مرور توزیع می شود و از طرفی با این کار توانستیم تاحدودی از قیمت نهاده دامی را کاهش دهیم.

با پیگیری انجام شده و جدیت دکتر جعفری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، مبلغ ۵ میلیارد تومان در سفر معاون وزیر جهادکشاورزی به روستای اسفندیار برای خراسان جنوبی اختصاص یافت که سهم قابل توجه به خرید دام های اصلاح نژاد شده برای شهرستان طبس تعلق می‌گیرد.

پس رایزنی‌های انجام شده؛ مجهزترین پایگاه امداد و نجات در جوار معادن زغال‌سنگ طبس تا یکسال آینده نیز احداث می شود.

اعتبارات نگهداری راه های شهرستان طبس در ۶ ماه گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان جذب شده است.

موضوع احداث شبکه فاضلاب شهری برای مسکن ملی را مطرح کرده‌ایم اما کارشناسان معتقدند این اقدام باعث نزدیک شدن سفره های زیرزمینی آب شور به شیرین خواهد شد اما همچنان دنبال راه حل هستیم.

در شرایطی که رئیس‌جمهور و وزرای دولت بیش از همه در میدان هستند و فعالیت شبانه‌روزی پیشه کرده‌اند و به تبعیت از آنها استانداران و فرمانداران نیز مدام در میدان اجرایی حضور دارند و همه از امید به آینده سخن می‌گویند و حتی رهبر معظم انقلاب نیز روی این مهم تاکید دارند؛ قطعا ناامید کردن مردم به هر روش و سخنی خیانت است.

مراقب باشیم سرگرم مسائل جزئی و حزبی و سیاسی نشویم و از هر مجادله حاشیه ساز و اختلاف افکن پرهیز کنیم و همدل و یکصدا فقط به توسعه شهرستان طبس کمک کنیم.

✍ سید ابوالفضل حقانی

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن