نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت الاسلام

نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد اقامه شد
حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور در ابتدای خطبه دوم به ۱۲ فروردین اشاره کرد و گفت
یکی از مناسبت‌های مهم ملی و مذهبی ما ۱۲ فروردین و روز تولد جمهوری اسلامی است .
در تعابیر دیگری حضرت امام جملات زیبایی در این مورد دارند که می‌فرمایند جمهوری اسلامی ایران هنر کرد و بت‌های عظیم تخیلی را شکست و رعب و وحشت را از دل مظلومان برداشت و در دل ستمگران انداخت این خود از یک ملت بی عِدّه و عُدّه کافی ،معجزه‌ای است که به ید قدرت الهی تحقق یافته است.
این پیروزی بزرگ توسط یک انقلاب سیاسی اجتماعی مردمی با شعار الله اکبر رخ می‌دهد جالب اینجاست پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ در شرایطی رخ می‌دهد که نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا گزارش می‌دهند رژیم پهلوی نه در شرایط پیش از انقلاب است و نه در شرایط مواجهه با انقلاب. بلکه تا ۱۰ سال دیگر هیچ خطری آن را تهدید نمی‌کند غافل از اینکه انقلاب مردمی ایران چند ماه بعد این رژیم را سرنگون می‌کند. این نشان از ید قدرت الهیست که این معجزه بزرگ را رقم می‌زند لذا جمع بین جمهور مردم و اسلام که تجمیع آن جمهوری اسلامی شد باعث پایداری پیشرفت نظام اسلامی و غلبه بر موانع و توطئه‌ها گردید.
نگاه عمیق حضرت امام رضوان‌الله‌علیه در این باره با تعبیر خواندنى؛ تامل‌برانگیز است:«صبحگاه ۱۳ فروردین که روز نخستین حکومت الله است، از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبى و ملى ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند؛ روزى که کنگره‌هاى قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتى فرو ریخت و سلطه شیطانى براى همیشه رخت بر بست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جاى آن نشست.»

وی افزود رابطه بین ۱۲ فروردین با ۲۲ بهمن ترجمان کلمه توحید می‌باشد کلمه توحیدی لا اله الا الله یک وجه سلبی دارد و یک وجه ایجابی. وجه سلبی آن لا اله و وجه ایجابی آن الا الله است. وجه سلبی انقلاب ما ۲۲ بهمن بود که طاغوت را کنار زد و نه به طاغوت گفت و وجه ایجابی آن ۱۲ فروردین بود که با رای بالا جمهوری اسلامی را پذیرفت لذا ۱۲ فروردین تداوم همان ۲۲ بهمن است که باید شناخته شود و گرامی داشته شود.

خطیب جمعه عشق آباد در ادامه و برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت مسئله مهم دیگر فرصت طلایی ماه مبارک رمضان بالاخص لیالی قدر است چقدر خوب است از این فرصت‌ها استفاده کنیم و بهره‌های معنوی زیادی در زندگی خودمان داشته باشیم در این ماه با برکت حضور مومنین باید در مساجد شهر ررنگ‌تر شود و از فیض مراسم همه ما بهره‌مند شویم.
یکی از سیره‌های تعبدی عموم اهل ایمان در ایام ماه نورانی رمضان المبارک، تقیّد به خواندن دعای معروف «اللّهمَّ أَدْخِلْ عَلى أَهْلِ القُبورِ السُّرورَ» است. پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله درباره این دعای نورانی فرمودند: «هر کس در ماه رمضان، پس از نماز واجب، این دعا را بخواند، خداوندْ گناهان او را تا روز قیامت مى‌آمرزد» وقتی به مضامین زیبای این دعای نورانی نگاه و تأمل می‌کنیم، می‌بینیم تک‌تک این عبارات، کلمات فرج هستند و در حقیقت با خواندن این دعا، فرج و گشایش همه انسان‌ها را از درگاه الهی درخواست می‌کنیم؛ درخواستی که تنها با ظهور مبارک امام زمان عجل الله فرجه الشریف تحقق عینی و جامع می‌یابد.

ادامه در خبر بعدی
ارسال شده توسط:علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن