#دست‌آورد_سفر_استاندار #معتمدیان_دنبال_خروجی_است ادامه بررسی مشکلات شهرستان طبس و جمع‌بندی نتایج

#دست‌آورد_سفر_استاندار
#معتمدیان_دنبال_خروجی_است

ادامه بررسی مشکلات شهرستان طبس و جمع‌بندی نتایج سفر به مدیریت مهندس معتمدیان استاندار خراسان جنوبی به شرح ذیل است:

اعطای مجوز حفاری و لایروبی قنات دلاکوک مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم اتخاذ گردید.

موضوع احداث ساختمان مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران طبس و مشکل تامین اعتبار آن مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد شرکت زغالسنگ پروده طبس مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به این موضوع اختصاص دهد و در فازهای بعدی نیز به ترتیب تامین اعتبار خواهد شد.

خرید یکدستگاه ام ار آی MRI برای بیمارستان شهرستان طبس که مشکل عدم خرید آن نزد شرکت پیمانکار تامین این دستگاه‌هاست مطرح شد که قرار شد اولین دستگاهی که توسط شرکت تامین شود و به استان وارد شود، تحویل بیمارستان طبس گردد.

اختصاص ردیف بودجه مستقل به شبکه بهداشت و درمان طبس مورد تاکید استاندار خراسان جنوبی قرار گرفت.

تامین برق مجتمع میان‌راهی ایثار طبس (جاده طبس_یزد) براساس رهنمودهای ارایه شده توسط استاندار خراسان جنوبی و به منظور کمک به سرمایه‌گذار بخش خصوصی مورد تصویب قرار گرفت.

طرح بهسازی مسکن روستایی و تسهیل در دریافت وثایق بانکی برای تسهیلات مورد نظر مورد بررسی قرار گرفت و استاندار خراسان جنوبی دستور لازم صادر کرد.

موضوع راه‌اندازی پارک چندمنظوره شهر عشق‌آباد مطرح شد که برخی مشکلات بین دستگاه‌های اجرایی مرتفع گردید و قرار شد شهرداری عشق‌آباد، ضمن ارایه طرح نسبت به تامین اعتبار اقدام نماید.

بازآفرینی شهری طبس و دیهوک از موارد مطرح شده در این جلسه بود که قرار شد شهرداریهای مرتبط نسبت به تهیه طرح اقدام نمایند تا اقدامات بعدی در کمیسیون‌های مرتبط استانی انجام گیرد.

اختصاص زمین جهت احداث مخزن برای تامین آب مسکن مهر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم لازم جهت انجام اتخاذ شد.

احداث مرکز جامع سلامت شهر عشق‌آباد مورد بررسی قرار گرفت و دستور لازم صادر شد.

استقرار پزشک معین تامین اجتماعی و انجام اقدامات درمانی در شهر عشق‌آباد نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دستور لازم صادر شد.

پزشک تمام وقت برای مرکز جامع سلامت دیهوک مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد، خدمات پرستاری تا پایان بهمن ۹۷ شبانه‌روزی شود و یک پزشک در ساختمان مرکز برای مواقع ضرور و یک پزشک نیز برای گردش زمان استراحت در دیهوک حضور داشته باشد.

در حوزه‌ آسفالت راه‌های روستایی شهرستان طبس بویژه در بخش‌های دستگردان و دیهوک تبادل نظر شد که مقرر گردید از منابع استانی و ملی تامین اعتبار و در سال ۹۸ انجام شود.

برای رفع آب‌نماهای جاده عشق‌آباد _ تپه‌طاق و احداث پل قرار شد در جذب اعتبارات کافی تلاش لازم صورت گیرد و استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر حساسیت مسیر مذکور رهنمودهایی ارائه کرد/ شهرستان طبس ۷ نقطه پرتصادف و ۲۵ نقطه دارای تصادف دارد و در زمانی که این شهرستان از یزد به خراسان جنوبی منتقل شد، وضعیت مناسبی نداشت که هزینه سنگینی به خود اختصاص داد و البته هنوز هم نیاز به کار در محورهای مواصلاتی شهرستان طبس می‌باشد.

استاندار خراسان جنوبی برای توجه ویژه به راه‌های اصلی و دوبانده‌سازی جاده‌های شهرستان طبس دستور داد و برای پیگیری تامین اعتبار در سال مالی آینده تاکید کرد.

همکاری با سرمایه‌گذار راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودرو در بخش دیهوک مورد تاکید استاندار قرار گرفت و دستور وی در این زمینه صادر شد.

جذب و تامین پزشک متخصص برای پلی‌کلینیک تامین اجتماعی طبس مورد تاکید استاندار خراسان جنوبی در این جلسه بود و دستور داد موانع موجود برای رفع این مشکل مرتفع گردد.

برای رفع مشکل زمین‌های اوقافی روستای عرب‌آباد قرار شد کمیته‌ای تخصصی تشکیل و ضمن بررسی برای رفع مشکلات اقدام گردد.

مشکل مدارس و موارد درخواست روستائیان در حوزه تاسیس مراکز شبانه‌روزی در بخش‌های تابعه شهرستان طبس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که استاندار خراسان جنوبی به نگاه ویژه در این حوزه تاکید کرد.

موضوع احداث جاده عشق‌آباد به پیرحاجات مطرح شد که به دلیل کمبود اعتبارات با مانع ادامه روبروست اما استاندار خراسان جنوبی رهنمودهایی ارایه کرد.

موانع تخصیص زمین برای احداث دادگاه در بخش دیهوک از مشکلات مطرح شده بود که قرار شد، راهکار مناسبی با نظر مساعد اندیشیده شود.

واگذاری چاه پیزومتری در روستای پیستان جهت تامین آب کشاورزی مورد درخواست بود که استاندار خراسان جنوبی دستور داد مشکل توسط شرکت آب منطقه‌ای بررسی و اعلام نتیجه شود.

گازرسانی به روستاهای هدف گردشگری شهرستان مورد درخواست بود که با توجه به اولویت‌های تعیین شده شرکت ملی گاز ایران در نوبت‌های بعدی قرار گرفت.

مشکلات شهرداری طبس مطرح شد که استاندار دستورات لازم صادر کرد.

✍ سید ابوالفضل حقانی

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن