﷽ سلام بر شهیدان آنان که از خودگذشتگی و وظیفه شناسی


سلام بر شهیدان آنان که از خودگذشتگی و وظیفه شناسی را برای مان سرمشق کردند.

“مادران شهدا اولین حماسه سازان سیاسی کشور”

در آستانه وفات حضرت ام البنین (س)، روزی که یادآور شکوه مادر و همسر بودن است، آنگاه که پسران را راهی سفری بی بازگشت می کند و تجلی تربیتش دستی است که بر زمین می افتد و لبی است که از رود پر آب فرات به عشق ولی و امام زمانش تشنه برمی گردد. هم اکنون و از پس گذر قرن ها روح بلند این بانو در کالبد مادرانی نمود می یابد که همسری را، پاره تنی را، سایه سر و سوی چشمانی را روانه پیکار حق علیه باطل می کنند و شهادت عزیزانشان شیرین ترین مزدشان می شود. مادران و همسران شهدا از چنان منزلتی برخوردارند که کلام در قامت قدردانی نمی گنجد. پس بر صبر و استقامتشان آفرین گفته و خاضعانه سر تعظیم در برابرشان فرود می آوریم.
اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب می آمد، این دلاور زنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده می کردند و برای دفاع از ولایت سینه سپر می کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تا دندان مسلح نیفتد.
اگر حماسه همسران شهیدان که بسیاری از آنان نوعروس بودند، نبود معلوم نیست چه بر سر این خاک می آمد اما آنها مردان و همسران خود را همچون رباب، لیلا و زینب کبری برای حضور در خط مقدم جبهه تشویق می کردند. راستی چه روز مبارکی را روز تکریم از این شیر زنان و دلاور زنان تاریخ در تقویم نامیده اند روز وفات زنی که پسران خود را سینه چاک برادر و مقتدای خود ساخت.

به همین مناسبت جمعی از بانوان فعال فرهنگی بخش دستگردان ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین روز تکریم مادران و همسران شهدا و راست قامتان تاریخ ایران اسلامی را گرامی داشته و به شیرزنان خطه زرخیر بخش دستگردان و بالاخص مادران و همسران شهدا این خطه شهید پرور ادای احترام نموده و از خداوند سبحان برایشان سلامتی و عنایت اهل بیت(ع) را خواستاریم.

#جمعی_از_بانوان_فعال_فرهنگی_بخش_زرخیز_دستگردان
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن