معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان : در گذشته زیباترین

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان : در گذشته زیباترین موسیقی که در بازار طبس به گوش می‌رسید صدای چکش و قلم زدن هنرمندان و صنعتگران مس طبس بود.

✅به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس؛ در نشستی که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و جمعی از هنرمندان صنعت مس طبس در محل فرمانداری ویژه برگزار شد، سید مهدی طلائی مقدم با بیان اینکه هنر صنایع دستی مصنوعات مس و حکاکی و قلم زنی برند صنایع دستی طبس است افزود : ضرورت دارد به هر طریق ممکن این هنر به ویژه تولید مصنوعات مس طبسی در شهرستان احیا شود، البته خوشبختانه در عرصه قلم زنی هنرمندان زیادی مشغول هستند ولی گاهی مشاهده میگردد که این هنر بر روی مصنوعات سایر نقاط کشور انجام می گردد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تصریح کرد : از تمام عزیزانی که در عرصه تولید مصنوعات مس شهرستان که تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست است تفاضا دارم این هنر و صنعت را به نسل های بعد از خود نیز منتقل نمایند .

طلائی مقدم تاکید کرد: بازار طبس در عرصه صنایع دستی مصنوعات مس باید احیاء شود و بایستی این صنعت جایگاه خود را بازیابد.

شایان ذکر است در این نشست مقرر گردید اداره میراث ‌فرهنگی و گردشگری با همکاری اتاق اصناف جهت برگزاری دوره آموزشی به کمک اساتید این صنعت از جمله جناب استاد اخوان، استاد اخوان صفار و استاد تقیان اقدام نماید.

@eshkabar

https://t.me/sk_tabas/1887
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن