دسته‌بندی نشده

✅ خبر برخی رسانه ها درباره تأیید صلاحیت ۹ داوطلب ریاست

✅ خبر برخی رسانه ها درباره تأیید صلاحیت ۹ داوطلب ریاست جمهوری به نقل از منبع آگاه در هیئت مرکزی نظارت بر این انتخابات فاقد اعتبار است.

?انتشار این خبر به عنوان نتایج اولیه بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری در هیئت مرکزی نظارت بر این انتخابات در حالی است که اساساً این هیئت هیچ مسئولیتی در قبال بررسی صلاحیت ها ندارد.

?طبق بند ۹ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری منحصراً در اختیار اعضای شورای نگهبان است و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اساساً به این موضوع ورود نمی کند.

?بر این اساس انتشار اخباری منسوب به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری درخصوص تأیید صلاحیت ۹ نفر از داوطلبان فاقد اعتبار است.

?طبق قانون هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر دیگر امور انتخابات مانند روند تشکیل هیئت های استانی، توزیع مناسب تعرفه ها و اقلام انتخاباتی، بررسی مشکلات و چالش های احتمالی انتخابات و رأی گیری نظارت دارد.

?برخی رسانه ها به نقل از منبعی آگاه در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مدعی شدند آقایان احمدی نژاد، جهانگیری، حاجی بابایی، روحانی، رئیسی، قالیباف، غرضی، میرسلیم و هاشمی از مجموع داوطلبان تأیید صلاحیت شدند.

@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن