شهیدابراهیم‌رمضانی در سحرگاه دهم آبان ماه ۱۳۴۴ در روستای مهدی‌آباد

شهیدابراهیم‌رمضانی

در سحرگاه دهم آبان ماه ۱۳۴۴ در روستای مهدی‌آباد دستگردان پسری پا به عرصه وجود گذاشت و براساس خواب مادر، ابراهیم نام گرفت.

ابراهیم تحصیلات ابتدایی خود را در دبیرستان آیت‌الله کاشانی کاظم‌آباد شروع و پس از پایان دوره پنج ساله و با وجود گرفتاری‌های زیاد و مشکلات عدیده مالی خانواده، جهت ادامه تحصیل به مدرسه راهنمایی عشق‌آباد رفت. 

وی به علت عدم تمکن مالی و کار فراوان پدر در امور کشاورزی با عائله زیادی که داشت باعث گردید که او در سال دوم راهنمایی ترک تحصیل نماید و در کنار پدرش مشغول کار گردد.
از دوران کودکی و نوجوانی علاقه‌مند به مسجد و مراسم مذهبی و اهل دعا و نیایش و تلاوت قرآن بود. همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به محض تشکیل بسیج به بسیج پیوست و در کنار کار پر زحمت فراوانی که جهت مساعدت با خانواده انجام می‌داد از حضور فعال در بسیج غفلت نکرد .

@beytoshohda

ابراهیم برای اولین‌بار در تاریخ ۲۷/۴/۱۳۶۲ داوطلبانه به جبهه اعزام و با حضور در عملیات والفجر ۳ مجروح و به خانه برگشت. 

وی توفیق داشت تا قبل از شهادت در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات بزرگ خیبر که با رمز مقدس یا رسول الله در منطقه عملیاتی هورالهویزه و جزایر مجنون انجام شد شرکت و باز هم در همان عملیات از ناحیه سر با اصابت ترکش خمپاره مجروح گردید.

۴۵روز از ابراهیم خبری نبود تا این که خانواده اطلاع پیدا کردند که در بیمارستان امام رضا‌(ع) مشهد مقدس بستری است. بهبودی کامل که پیدا کرد خدمت در جبهه را بر همه چیز مقدم دانست.

ابراهیم حضورش را در جبهه گسترش داد و مدت‌ها  به عنوان امدادگر و پزشک‌یار در خط مقدم به مجروحان کمک نمود.

او سرانجام در عملیات بدر شرکت و صبح روز ۲۵/۱۲/۱۳۶۳ مفقودالاثر شد

سرانجام بدن پاک شهیدرمضانی با زحمت و تلاش ایثارگران گروه تفحص در همان منطقه رؤیت گردید. بعد از انجام امور قانونی بقایای پیکر پاک این سرباز دلاور را به زادگاهش روستای مهدی‌آباد منتقل و به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد…

#یادشان_باصلـوات
#شهیدابراهیم‌رمضانی
#بیت‌الشهدا
#پنج‌شنبه_یادشهدا

هیئت‌جوانان‌بیت‌الشهدا

@beytoshohda
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن